Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

  • Sfatul expertului

Cum se acorda despagubirea printr-o asigurare de viata la credit?

Print Get a PDF version of this webpagePDF
-A +A
Amalia Moisa

AUTOR:

Amalia Moisa
analist produs la BRD

Data publicarii:

Intrebare:

Unchiul meu a decedat in luna mai si a avut un imprumut de nevoi personale la BRD (fara garantii imobiliare) care se termina in octombrie. Acel imprumut a fost asigurat pe viata la Groupama. Au fost duse in timp legal toate actele la asigurator, dar iata ca dupa aproape 3 luni nu s-a rezolvat dosarul. Intre timp, banca a venit cu o instiintare de sechestru pe garsoniera unchiului, banca fiind anuntata verbal despre deces. Asiguratorul spune ca ratele trebuiau platite in continuare. Asa e? Daca da,da catre cine? Si daca se plateste, mai poti recupera banii?



Doltu Ioan, Brasov

Raspuns: In cazul asigurarii de viata pentru titularul unui credit, beneficiarul este banca.

De asemenea, asigurarea de viata poate acoperi mai multe riscuri: deces din orice cauza,invaliditate totala permanenta, incapacitate temporara de munca, somaj sau doar unul dintre acestea, indemnizatia fiind diferita in functie de riscul asigurat.

De regula, pentru acoperirea deces, suma asigurata este soldul creditului – care va fi platit de asigurator Beneficiarului.

Astfel, pentru acoperirea: deces, in situatia in care se produce evenimentul asigurat, familia/mostenitorii etc. trebuie sa se prezinte cat mai repede la banca (intr-un termen precizat in conditiile de asigurare) pentru a notifica producerea evenimentul si a initia dosarul de despagubire prin completarea unei cereri de despagubire

* Documentele necesare pentru constituirea dosarului de despagubire ii va fi comunicata de Banca/Asigurator.

* Pentru ilustrare, dosarul de despagubire deces va contine de regula

* Documente de identificare e persoanei care solicita despagubire (ex: Copia unui act de identitate);

* Cererea de despagubire;

* Documente care certifica existenta asigurarii/a creditului (ex: Copia cererii de asigurare; Copia graficului de rambursare a creditului)

* Documente cu privire la producerea decesului (exemplu:copia legalizată a certificatului de deces; copia certificatului medical constatator al decesului; copia raportului politiei privind circumstantele de producere a accidentului etc.)

* Orice alt document pe care asiguratorul il considera necesar pentru evaluarea cererii si stabilirea cauzelor producerii evenimentului

Dosarul de despagubire va fi evaluat de asigurator, decizia acestuia putand fi:

-    acceptare de plata, caz in care indemnizatia de asigurare va fi platitia Bancii, in calitate de Beneficiar, si va fi utilizata pentru rambursarea soldului creditului

-    refuz de plata (in cazul in care evenimentul se incadreaza la excluderi spre exemplu) – caz in care mostenitorii vor prelua datoria titularului decedat catre banca si vor trebui sa asigure in continuare rambursarea creditului


 

Pune si tu o intrebare!

Daca ai nelamuriri fata de un produs
financiar sau doresti sa afli mai
multe informatii financiare despre un anumit subiect, expertii Conso
iti vor raspunde.


Pune intrebare


  • Cauti un credit?
  • Vrei sa economisesti?



CAUTI UN CREDIT DE NEVOI PERSONALE?





  • Vocea clientului
Raiffeisen Bank Prima casa

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Radu Balas (Victoria)