Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Centru SAL pentru asigurari, pensii private si piata de capital

Autor: Conso |

Publicat in: Pensii

 

Clientii de asigurari, pensii private sau investitorii pe piata de capital vor putea apela, gratuit, la o metoda alternativa de solutionare a litigiilor cu entitatile din pietele respective. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a lansat in dezbatere publica, un proiect de Regulament in aces sens.

Este vorba de proiectul privind organizarea si functionarea Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor (SAL-FIN) in domeniul financiar nebancar.

Entitatea este constituita in baza Ordonantei Guvernului nr. 38/2015 privind privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti si ofera solutionarea unui litigiu printr-o procedura SAL. Aceasta va functiona exclusiv in cadrul ASF.

Pentru solutionarea unui litigiu cu o companie din domeniile supravegheate de ASF, consumatorul trebuie sa-si exprime aceasta optiune in mod voluntar, in scris, direct la sediul SAL-FIN, prin posta sau prin mijloace electronice de comunicare.

Insa, consumatorii pot supune litigiul procedurilor SAL administrate de SAL-FIN daca fac dovada ca, in prealabil, au incercat sa solutioneze litigiul direct cu comerciantul in cauza.
„Organizarea si solutionarea alternativa a litigiilor se realizeaza prin Procedura SAL finalizata cu propunerea unei solutii sau Procedura SAL finalizata cu impunerea unei solutii”, se mentioneaya in proiect.

Procedura este gratuita pentru consumator


Finantarea centrului este asigurata de ASF, iar pentru consumator procedura este gratuita. Insa, celtuielile pentru efectuarea de expertize, traduceri de documente si alte probe suplimentare necesare in solutionarea litigiului se efectueaza de catre partea care le solicita.

Ca si in cazul SAL-ului bancar, conducerea SAL-FIN este asigurata de Colegiul de Coordonare, care este format din 5 membri. In acst caz, insa doi membri sunt nominalizati din partea A.S.F., unul din partea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si doi din partea asociatiilor pietei financiare nebancare si a asociatiilor de consumatori.

Analizarea litigiilor se realizeaza de catre conciliatori conform procedurilor aplicabil. Conform regulamentului, consumatorul isi poate alege conciliatorul/conciliatorii dintre cei inscrisi in lista specifica domeniului litigiului.

Remuneratiile ce vor fi acordate membrilor Colegiului de Coordonare si conciliatorilor se stabilesc anual, prin decizia Consiliului A.S.F., dupa aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli. Remuneratiile vor fi acordate in suma fixa in baza unui contract de mandat sau a unui contract individual de munca, dupa caz, incheiat cu ASF. Conciliatorii vor beneficia de o suma fixa bruta pentru fiecare caz de conciliere, in functie de tipul de procedura aleasa.

Alte articole din Pensii

Pensii

Cum ne afecteaza reducerea contributiei la Pilonul II de pensii?

Contributia la Pilonul II scade, de anul viitor, la 3,75% din salariul brut, a decis Guvernul. Ce inseamna aceasta reducere de contributie pentru viitorii pensionari? Chiar daca oficialitatile au dat asigurari ca nu va fi afectata contributia virata in suma neta, calculele economistilor le contrazic. Citeste mai mult

Un raport al Comisiei Europene releva ce va intampla cu Pilonul II de pensii

Intentia autoritatilor romane cu privire la Pilonul II de pensii prinde, pentru prima data, contur intr-un document oficial. Insa nu al Guvernului, ci al Comisiei Europene. In Raportul institutiei publicat recent se mentioneaza faptul ca Guvernul are in vedere o reversare a reformei sistemului de pensii din 2008. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook