Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Centru SAL pentru asigurari, pensii private si piata de capital

Autor: Conso |

Publicat in: Pensii

 

Clientii de asigurari, pensii private sau investitorii pe piata de capital vor putea apela, gratuit, la o metoda alternativa de solutionare a litigiilor cu entitatile din pietele respective. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a lansat in dezbatere publica, un proiect de Regulament in aces sens.

Este vorba de proiectul privind organizarea si functionarea Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor (SAL-FIN) in domeniul financiar nebancar.

Entitatea este constituita in baza Ordonantei Guvernului nr. 38/2015 privind privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti si ofera solutionarea unui litigiu printr-o procedura SAL. Aceasta va functiona exclusiv in cadrul ASF.

Pentru solutionarea unui litigiu cu o companie din domeniile supravegheate de ASF, consumatorul trebuie sa-si exprime aceasta optiune in mod voluntar, in scris, direct la sediul SAL-FIN, prin posta sau prin mijloace electronice de comunicare.

Insa, consumatorii pot supune litigiul procedurilor SAL administrate de SAL-FIN daca fac dovada ca, in prealabil, au incercat sa solutioneze litigiul direct cu comerciantul in cauza.
„Organizarea si solutionarea alternativa a litigiilor se realizeaza prin Procedura SAL finalizata cu propunerea unei solutii sau Procedura SAL finalizata cu impunerea unei solutii”, se mentioneaya in proiect.

Procedura este gratuita pentru consumator


Finantarea centrului este asigurata de ASF, iar pentru consumator procedura este gratuita. Insa, celtuielile pentru efectuarea de expertize, traduceri de documente si alte probe suplimentare necesare in solutionarea litigiului se efectueaza de catre partea care le solicita.

Ca si in cazul SAL-ului bancar, conducerea SAL-FIN este asigurata de Colegiul de Coordonare, care este format din 5 membri. In acst caz, insa doi membri sunt nominalizati din partea A.S.F., unul din partea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si doi din partea asociatiilor pietei financiare nebancare si a asociatiilor de consumatori.

Analizarea litigiilor se realizeaza de catre conciliatori conform procedurilor aplicabil. Conform regulamentului, consumatorul isi poate alege conciliatorul/conciliatorii dintre cei inscrisi in lista specifica domeniului litigiului.

Remuneratiile ce vor fi acordate membrilor Colegiului de Coordonare si conciliatorilor se stabilesc anual, prin decizia Consiliului A.S.F., dupa aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli. Remuneratiile vor fi acordate in suma fixa in baza unui contract de mandat sau a unui contract individual de munca, dupa caz, incheiat cu ASF. Conciliatorii vor beneficia de o suma fixa bruta pentru fiecare caz de conciliere, in functie de tipul de procedura aleasa.

Alte articole din Pensii

Pensii

Ce s-a intamplat cu contributiile la Pilonul II la inceputul anului?

Avertismentele specialistilor se confirma: contributiile la Pilonul II de pensii au scazut, in valoare neta, ca urmare a reducerii contributiilor de la 5,1% la 3,75% din salariul brut. La momentul respectiv, autoritatile dadeau asigurari ca valoarea neta a contributiei nu va scadea. Citeste mai mult

Ce parere are CE despre reducerea contributiei la Pilonul II de pensii?

Reducerea contributiei la Pilonul II de pensii a fost criticata si in cel mai recent Raport de tara al Comisiei Europene pentru Romania, publicat la inceputul lunii martie. Comisia a avertizat ca aceasta masura, care nu a tinut cont de performanta buna a fondurilor private de pensii, va pune probleme suplimentare sistemului de pensii. Citeste mai mult

Opinii recente

de Cristescu Daniela

"Am contractat in anul 2014 un contract de economisire creditare de la inceput mi s-a retinut procentul de 1% din suma creditata. . . nu am ..."

Facebook