Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Veniturile din dobanzi salta cu aproape 45% profitul Bancii Transilvania

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Investitii

 

Banca Transilvania a reusit sa raporteze o crestere cu 44% a profitului net la sfarsitul trimestrului III din 2010. Imbunatatirea rezultatelor a fost posibila prin practicarea unor marje de dobanda mai mari de catre banca. Reducerile salariale din sectorul public au avut un impact limitat asupra provizioanelor pana acum.

Banca Transilvania a obtinut un profit net in crestere cu 44% in primele 9 luni ale anului, pana la 69,7 milioane lei. Evolutia favorabila a rezultatului net a fost posibila printr-o combinatie intre majorarea rapida a veniturilor si plafonarea cheltuielilor.

Reteta succesului a reprezentant-o cresterea cu 43% a veniturilor nete din dobanzi (diferente dintre veniturile incasate din credite si cele platie pentru depozite si restul surselor de finantare).

Avand in vedere ca soldul creditelor a crescut cu mai putin de 10% in acest an, castigurile suplimentare obtinute de banca din dobanzi reflecta ca marja de dobanda practicata s-a extins.

Veniturile din comisioane s-au mentinut la acelasi nivel ca si in perioada similara din 2009, in timp ce veniturile din operatiuni financiare s-au comprimat cu 40%.

In aceste conditii, venitul operational s-a ridicat la 1.104 milioane lei, cu 17% mai mare fata de septembrie 2009.

Provizioanele revin pe crestere

Cheltuielile cu provizioanele au continuat sa creasca usor, dupa ce in trimestrul II se observase o corectie. In contextul reducerii salariilor din sectorului public si majorarii cotei de TVA, costul net al riscul a urcat la 144 milioane lei in trimestrul III, inregistrandu-se o majorare de 3,5% fata de trimestrul anterior.

Creditele neperformante reprezentau la finele lui septembrie 6,9% din portofoliul total al bancii, fata de 3,9% in perioada similara din 2009. Gradul de acoperire a creditelor neperformante  cu provizioane este de 135%, acest nivel fiind unul relativ prudent.

„Am avut in 2010 un parcurs stabil pentru ca am continuat sa gestionam prudent activitatea BT pe cele patru linii de afaceri: companii, IMM-uri, persoane fizice si Divizia Pentru Medici”, a declarat Robert Rekkers, directorul general al Bancii Transilvania.

Finantarile pentru companii sunt predominante

Activitatea de creditare s-a mentinut prudenta, protofoliul de credite ajungand la 13,1 miliarde lei, cu 8% mai mare decat la inceputul anului.

Portofoliul de credite este format in proportie de 60% din imprumuturi pentru companii, iar principala moneda de finantare este leul (60% din credite sunt in moneda nationala).

Raportand totalul creditelor la depozitele atrase de la clienti, nivelul acestui indicator este in continuare subunitar, mentinandu-se la 0,83.

In ceea ce priveste solvabilitatea bancii, rata acesteia a coborat pana la 12,33%, cu mult peste limita de 8% impusa de BNR.

Majorarea de capital, in curs de derulare

Majorarea capitalului social aprobata de actionari in aprilie 2010 este in curs de derulare. Perioada de subscriere a noilor actiuni a inceput pe 25 octombrie 2010 si va tine 30 de zile.

Derularea si finalizarea operatiunilor de majorare a capitalului social al Bancii Transilvania nu s-a putut realiza in cadrul calendarului stabilit initial din cauza unor actiuni in instanta, initiate de actionarul SIF Banat Crisana.

In prezent, mai multe litigii sunt pe rolul instantelor de judecata, dar in nici unul dintre acestea, instantele de judecata nu au apreciat ca s-ar impune pronuntarea unei hotarari de suspendare a punerii in aplicare a hotararilor Adunarii Generale a Actionarilor.

Alte articole din Investitii

Investitii

Posibila listare la BVB, dupa trei ani de la ultima incercare

Investitori la Bursa vor avea, din a doua jumatate a acestei luni, o noua oportunitate de investitii. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat listarea operatului de servicii de sanatate, Medlife, la bursa de la Bucuresti prin vanzarea a 8,8 milioane de actiuni. Citeste mai mult

Instrument de promovare pentru companiile listate

Bursa de Valori Bucuresti (BVB) isi diversifica modalitatile de promovare a companiilor listate in fata investitorilor. Institutia pregateste lansarea unui portal care va contine informatiile referitoare la o companie grupate in acelasi loc. In plus, acestea vor fi extinse fata de cele existente in prezent. Citeste mai mult

Opinii recente

de Monica Dit

"Am incheiat un contract de economisire-creditare acum 5 ani, fiind convinsa de care functionara de la Raiffeisen ca este cel mai bun plan ..."

Facebook