Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

SIF-urile cresc cu inca 3,5% pe o piata in stagnare

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

BVB a incheiat a patra sedinta consecutiva de cresteri moderate. Doar SIF-urile au reusit sa se desprinda de evolutia generala a pietei si au inaintat cu 3,5%.

Investitorii nu au facut nici de aceasta data tranzactii cu sume importante, lichiditatea totala la finele sedintei fiind de numai 3 milioane euro, similar sedintelor anterioare.

“In ultimele 2 saptamani lichiditatea in piata a scazut, dupa perioada de scadere din luna mai pe volume in crestere, ceea ce indica faptul ca cel putin pe termen scurt vanzarea s-a epuizat, dar nici cumparatorii nu sunt foarte prezenti, orice scenariu fiind posibil de la nivelurile actuale”, au subliniat brokerii de la Intercapital Invest.

Din segmentul titlurilor bancare, singura actiune care a inchis pe rosu este BRD, cu o pierdere de 1,75%. Pe de alta parte, Banca Carpatica (BCC) a avut o crestere subunitara iar Banca Transilvania (TLV) a urcat cu 3,6%. Cel mai mare avans, de 4,8%, a fost consemnat de Erste Bank (EBS).

Dintre cele mai lichide 25 de actiuni din piata, cele mai mari castiguri apartin SIF5 Oltenia, SIF 3 Transilvania si SIF2 Moldova. Acestea au avut cresteri cuprinse intre 3,9% si 4,5%.

“Indicele BET-FI a avut o evolutie mai buna in ultimele zile fata de BET, in conditiile in care si scaderea din ultima luna a fost mult mai accentuata pe BET-FI”, au adaugat analistii Intercapital.

Evolutia principalilor indici interni si internationali poate fi urmarita in sectiunea Investitii.

Alte articole din Investitii

Investitii

Ce probleme intampina consumatorii europeni de produse financiare?

Comisia Europeana a publicat studiul privind produsele de investitii de retail care confirma dificultatile cu care investitorii individuali se confrunta in momentul in care vor sa cumpere un astfel de produs. Federatia consumatorilor europenei saluta publicarea studiului, insa considera ca este limitat in constatarile sale. Citeste mai mult

Ce masuri se iau pentru protectia investitorilor in produse riscante?

Produsele financiare extrem de riscante tenteaza tot mai agresiv consumatorii insuficient educati financiar. De aceea, autoritatile interne si internationale, dar si principalele retele de socializare si motoare de cautare au anuntat masuri de protectie a consumatorilor si de limitare a publicitatii agresive pentru aceste produse. Citeste mai mult

Facebook