Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Profitul net al OMV Petrom, de 4,6 ori mai mare in primul semestru din 2010

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

OMV Petrom a obtinut un profit net de 1,53 miliarde lei in semestrul I, de 4,6 ori peste cel din prima jumatate a lui 2009, datorita pretului favorabil al titeiului si controlului strict al costului.

Vanzarile grupului au crescut cu 13,8% in primele 6 luni din 2010, pana la 8,34 miliarde lei, pe fondul cresterii pretului titeiului, dar si al produselor. In prima jumatate din 2010, pretul titeiului Ural a crescut cu 49% fata de perioada similara din 2009.

Cea mai mare contributie (78%) au avut-o vanzarile pe segmentul de rafinarie, iar cea mai mica vanzarile din exploatare si productie, intrucat acestea reprezinta in mare parte tranzactii intragrup.

In ceea ce priveste profitul operational, acesta a urcat de peste 3 ori, pana la 1,68 miliarde lei, cresterea fiind indusa si de optimizarea aprovizionarii si de vanzarea certificatelor de emisii la o valoare totala de 67 milioane lei.

Pe de alta parte, investitiile au scazut usor sub 2 miliarde lei, comparativ cu 2,08 miliarde lei in iunie 2009.

“Ne vom intensifica efortul investitional si vom continua sa ne concentram pe managementul strict al costurilor pentru a contracara efectul mediului nefavorabil. In plus, vom pregati implementarea majorarii capitalului social pentru care am primit autorizare din partea actionarilor la AGA din 29 aprilie 2010, aliniindu-ne actiunile la initiativa statului de a-si vinde o parte din participatia detinuta in Petrom (11,84%)”, a declarat Mariana Gheorghe, director general executiv al OMV Petrom.

Pentru anul in curs, compania se asteapta la conditii de piata dificile si un mediu volatil persistent ce va afecta indicele marjelor de rafinare si cursul de schimb valutar;

Rentabilitatea financiara (ROE) a grupului era de 18% la 30 iunie 2010, fata de 4,1% la jumatatea lui 2009.

Alte articole din Investitii

Investitii

Ce probleme intampina consumatorii europeni de produse financiare?

Comisia Europeana a publicat studiul privind produsele de investitii de retail care confirma dificultatile cu care investitorii individuali se confrunta in momentul in care vor sa cumpere un astfel de produs. Federatia consumatorilor europenei saluta publicarea studiului, insa considera ca este limitat in constatarile sale. Citeste mai mult

Ce masuri se iau pentru protectia investitorilor in produse riscante?

Produsele financiare extrem de riscante tenteaza tot mai agresiv consumatorii insuficient educati financiar. De aceea, autoritatile interne si internationale, dar si principalele retele de socializare si motoare de cautare au anuntat masuri de protectie a consumatorilor si de limitare a publicitatii agresive pentru aceste produse. Citeste mai mult

Facebook