Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Obiective cu repetitie la BVB. Care sunt acestea?

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

Bursa de Valori Bucuresti (BVB) isi propune si anul acesta sa continue seria listarilor, dupa deblocarea din 2017, cand la cota Bursei s-au inscris patru companii. Un alt obiectiv al institutiei, care are si o noua conducere de la finalul anului trecut, consta, din nou, in eliminarea barierelor administrative din calea investitorilor.

Noul director general al BVB, Adrian Tanase, sustine ca obiectivul principal al mandatului sau este atingerea potentialului maxim de lichiditate al bursei. Acest obiectiv poate fi atins prin trei directii.

“Prima directie vine din listari, adica din cresterea numarului de companii listate. Ca sa avem lichiditate trebuie sa avem companii listate si de aceea acest proces este foarte important. Fara companii noi la bursa, orice am face, ca platforma de tranzactionare, am avea un potential limitat. A doua dimenisiune se refera la accesul investitorilor la piata: orice investitor, roman sau strain, ar trebui sa poata tranzactiona la bursa noastra. Daca exista vreun investitor care nu poate tranzactiona, atunci acest lucru limiteaza potentialul de tranzactionare. Trebuie sa dispara orice bariera de a tranzactiona la BVB. A treia dimensiune, foarte importanta, este reprezentata de posibilitatea de a tranzactiona “idei de investitii”. E nevoie sa avem o contraparte centrala (CCP), e nevoie de short-selling (vanzarea in lipsa), e nevoie sa refacem piata de derivate. Sunt doar cateva exemple care vor contribui la dezvoltarea bursei noastre,” a declarat CEO-ul BVB.

Barierele inca exista...cand vor fi eliminate?

Iata, asadar ca, la patru ani distanta de la evenimentul organizat tot pe inceput de an de directorul general al BVB de la acea vreme, in care acesta promitea, in fata premierului Romaniei, guvernatorului BNR si a altor inalti oficiali, eliminarea unor bariere care impiedica dezvoltarea Bursei romanesti, vorbim din nou de aceleasi tip de bariere.

De asemenea, noul director general promite, si el, promovarea pietei de capital romanesti la statutul de piata emergenta, insa spune ca aceasta va veni ca o consecinta a celorlate masuri luate pentru cresterea lichiditatii.

In ceea ce priveste relatia cu antreprenorii, bursa va continua sa dezvolte aceasta relatie, proiectul „Made in Romania” fiind un proiect relevant in acest sens.

„In acest moment, bursa este promovata ca o alternativa de finantare. Noul mesaj pe care vrem sa-l transmitem este ca bursa este locul unde transparenta unei companii este pretuita in bani, ca este locul unde valoarea afacerilor se maximizeaza,” a mai spus Tanase.

Totodata, acesta promite ca proiectele de educatie financiara vor continua intr-un limbaj simplificat pentru a ajunge la un numar cat mai mare de oameni.

Bursa, ca alternativa la depozitele bancare

„Este un aspect important ca populatia sa fie educata financiar si trebuie sa simplificam mesajul catre investitorii de retail. Populatia ar trebui sa fie interesata de faptul ca investitia la bursa poate fi la fel de banala ca un depozit bancar daca se respecta anumite reguli si ca banii pe care ii acumuleaza din activitatea de zi cu zi pot genera un castig mai mare decat un depozit bancar,” a subliniat Tanase.

La randul lor, analistii din piata de capital si brokerii asteapta de la noua conducere sa infiinteze contrapartea centrala pentru siguranta tranzactiilor bursiere, sa reinfiinteze piata derivatelor pentru tranzactii cu indici, sa stimuleze investitorii de retail si sa atraga noi emitenti si obligatiuni la bursa.

Alte articole din Investitii

Investitii

Ce probleme intampina consumatorii europeni de produse financiare?

Comisia Europeana a publicat studiul privind produsele de investitii de retail care confirma dificultatile cu care investitorii individuali se confrunta in momentul in care vor sa cumpere un astfel de produs. Federatia consumatorilor europenei saluta publicarea studiului, insa considera ca este limitat in constatarile sale. Citeste mai mult

Ce masuri se iau pentru protectia investitorilor in produse riscante?

Produsele financiare extrem de riscante tenteaza tot mai agresiv consumatorii insuficient educati financiar. De aceea, autoritatile interne si internationale, dar si principalele retele de socializare si motoare de cautare au anuntat masuri de protectie a consumatorilor si de limitare a publicitatii agresive pentru aceste produse. Citeste mai mult

Opinii recente

de Daniel Grigore

"Angajatii - Raiffeisen Bank -dau dovada de incompetenta, nu-ti pot furniza informatii ce tin de institutia pt. care lucreaza si despre serviciile oferite de ..."

Facebook