Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Numarul brokerilor aproape s-a injumatatit, comisioanele sunt tot mari

Autor: Cristian Dogaru |

Publicat in: Investitii

 

Fata de perioada de varf a bursei din 2007, numarul societatilor de brokeraj s-a redus de la peste 70 la 44, BVB si CNVM (apoi ASF) si-au taiat din tarife dar brokerii supravietuitori, desi fac rulaje mai mari mostenind clientii firmelor inchise, tin cu dintii de nivelul comisioanelor, acestea fiind comparabile cu costurile practicate inainte de criza.

In prezent, un intermediar (SSIF) trebuie sa achite bursei si ASF (doar la tranzactiile de cumparare in acest caz) un comision de 0,1%. Rareori clientii primesc insa comisioane sub 0,5% (si asta la rulaje de cateva sute de mii de lei), diferenta de 0,4% intrand in buzunarele firmelor de brokeraj.

Spre deosebire faza mai acuta a crizei (2009-2011), cand rulajele se prabusisera, acum tranzactiile s-au mai inviorat la BVB (deseori peste 10 milioane euro zilnic) iar numarul intermediarilor s-a tot restrans, de la peste 70 pe varful pietei la numai 44 in prezent. Sau, daca eliminam firmele inscrise in alt stat membru UE, sunt doar 40 de brokeri autohtoni care isi disputa investitorii la bursa.

Mentinerea comisioanelor ridicate, in ciuda tendintei de concentrare a pietei, dar si modul primitiv de percepere a acestora (procent din valoarea tranzactiei in loc sa avem comision varibil in functie de marimea pachetelor de actiuni tranzactionate cum se intampla la bursele mari), reprezinta un obstacol semnificativ in calea cresterii lichiditatii la BVB.

Alte articole din Investitii

Investitii

Posibila listare la BVB, dupa trei ani de la ultima incercare

Investitori la Bursa vor avea, din a doua jumatate a acestei luni, o noua oportunitate de investitii. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat listarea operatului de servicii de sanatate, Medlife, la bursa de la Bucuresti prin vanzarea a 8,8 milioane de actiuni. Citeste mai mult

Instrument de promovare pentru companiile listate

Bursa de Valori Bucuresti (BVB) isi diversifica modalitatile de promovare a companiilor listate in fata investitorilor. Institutia pregateste lansarea unui portal care va contine informatiile referitoare la o companie grupate in acelasi loc. In plus, acestea vor fi extinse fata de cele existente in prezent. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook