Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cererea mare de ingrasaminte a triplat profitul net al Azomures

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

Azomures prezinta o crestere semnificativa a profitului net in semestrul I, pana la 68,8 milioane lei. Nivelul este de 3 ori mai mare fata de iunie 2009, pe fondul cererii mari pentru ingrasaminte.

Un aport important il reprezinta si scumpirea preturilor de vanzare la produsele de ingrasaminte chimice si a melaminei.

Ca urmare, societatea a functionat aproape la capacitate maxima in primele 6 luni ale anului, ceea ce a dus la incasarea unor venituri totale de 547,26 milioane lei. Acestea au fost cu aproape 80% mai mari fata de perioada similara a anului trecut. Dintre acestea, veniturile financiare au marcat o crestere importanta pe fondul deprecierii monedei nationale in al doilea trimestru al anului, atat in raport cu euro, dar mai ales cu dolarul american.

Si cheltuielile au avut o crestere mai puternica, nedepasind insa dinamica de crestere a veniturilor. Majorarea cu 63% a volumului cheltuielilor a fost cauzata in principal de cresterea volumului activitatii de productie, ceea ce a dus la cresterea cheltuielilor materiale cu 44,24%, dar si al celorlalte cheltuieli.

Cash-flow-ul societatii s-a imbunatatit simtitor, urcand de la 39,6 milioane lei la 65,5 milioane lei, pe fondul unei cifre de afaceri mai mari, precum si a incasarii unor creante de la clienti.

Alte articole din Investitii

Investitii

Ce probleme intampina consumatorii europeni de produse financiare?

Comisia Europeana a publicat studiul privind produsele de investitii de retail care confirma dificultatile cu care investitorii individuali se confrunta in momentul in care vor sa cumpere un astfel de produs. Federatia consumatorilor europenei saluta publicarea studiului, insa considera ca este limitat in constatarile sale. Citeste mai mult

Ce masuri se iau pentru protectia investitorilor in produse riscante?

Produsele financiare extrem de riscante tenteaza tot mai agresiv consumatorii insuficient educati financiar. De aceea, autoritatile interne si internationale, dar si principalele retele de socializare si motoare de cautare au anuntat masuri de protectie a consumatorilor si de limitare a publicitatii agresive pentru aceste produse. Citeste mai mult

Facebook