Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Volksbank acuza de abuz Protectia Consumatorului pentru dezvaluirea amenzii acordate

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Info banci

 

Volksbank considera ca este un abuz informarea publicului de catre Protectia Consumatorilor cu privire la amenzile acordate, deoarece deciziile pot fi atacate in instanta. Reactia vine dupa ce oficiul din Cluj a facut publica acordarea unei amenzi de 100.000 lei. In strainatate, amenzile sunt publicate in mod frecvent de catre autoritati.

Seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor din Cluj (CJPC Cluj), Mircea Radu a anuntat ieri intr-o conferinta de presa ca a amendat Volksbank cu 100.000 lei, informeaza Capital.ro, citand Agerpress.

Motivul este introducerea comisionului de risc in cel de administrare, contrar prevederilor legale. In plus, inspectoratul a propus catre ANPC suspendarea activitatii de creditare a bancii la nivel national.

Motivatia bancii

Drept urmare, reprezentantii Volksbank au acuzat de abuz reprezentantii CJPC Cluj prin faptul ca au facut publice informatii despre masuri care sunt incerte in finalitatea acestora, dar care pot fi intelese gresit de catre publicul larg.

“Cum actele emise de ANPC sunt supuse controlului judiciar, instanta de judecata este singura in masura sa decida legalitatea unor asemenea acte/sanctiuni/propuneri”, precizeaza comunicatul Volksbank. Mai mult, neregulile gasite de CJPC Cluj sunt catalogate de banca drept “o speculatie”, care afecteaza moral si material institutia vizata.

In mod traditional, ANPC nu a facut pana acum publice amenzile acordate diverselor institutii financiare (si nu numai), tocmai din cauza faptului ca deciziile lor pot fi contestate in instanta. In cazul in care societatea amendata castiga procesul, ea poate cere apoi daune morale substantiale. Tocmai din acest motiv, comunicatele date de ANPC cu privire la controalele efectuate sunt lipsite de un aspect esential: institutiile amendate.

In alte tarile, amenzile sunt publicate fara probleme

In alte tari, aceasta retinere nu functioneaza insa in cazul autoritatilor de protectie a consumatorilor, care publica in mod frecvent amenzile acordate.

De exemplu, oficiul de protectie a consumatorilor din Polonia (UOKiK) anunta pe 13 septembrie 2010 ca a amendat Raiffeisen Bank cu 2,4 milioane de zloti (aproximativ 625.000 euro) pentru faptul ca incasa comisioane multiple pentru aceeasi operatiune. In acest caz, banca s-a conformat si a modificat clauzele contractuale.

Chiar si atunci cand banca contesta in instanta decizia, amenda este facuta publica. De exemplu, pe 25 august 2010, oficiul a anuntat amendarea cu aproape 3 milioane de zloti (aproximativ 750.000 euro) a Bank Gospodarki Zywnościowej pentru practicarea unor clauze abuzive, precum si faptul ca banca a decis sa mearga in instanta.

Si in tarile dezvoltate, cum ar fi in Marea Britanie sau Statele Unite, amenzile stabilite de autoritati sunt aduse cu rigurozitate la cunostinta publicului. Faptul ca reputatia unei societati comerciale este afectata, este mai putin important decat informarea potentialilor consumatori cu privire la problemele identificate. In acest fel si companiile devin mai responsabile, deoarece stiu ca risca pierderi mai mari decat simple amenzi (care la noi sunt oricum ridicol de mici) daca incalca legislatia.

Avand in vedere experienta internationala, poata ca ar fi cazul ca si ANPC sa ofere mai multe informatii despre toate controalele intreprinse, identificand in mod precis companiile sau institutiile financiare sanctionate.

Alte articole din Info banci

Info banci

O banca prezenta si pe piata romaneasca da faliment in Italia

Bancile italiene Veneto Banca si Banca Popolare di Vicenza dispar de pe piata, iar activele viabile vor fi preluate de Intesa Sanpaolo Bank. Operatiunea face parte dintr-un plan al autoritatilor italiene, aprobat de Comisia Europeana. Nu este inca clar ce se va intampla cu deponentii si cu activitatea sucursalei Veneto Banca din Romania. Citeste mai mult

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Opinii recente

de Vlad Velescu

"Este o excrocherie pe care nu ma mir ca nu o sanctioneaza nimeni intr-o tara vanduta strainilor de toti ce s-au perindat la ..."

Facebook