Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Sistemul bancar european sta prost la capitolul restructurare

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Dupa mai bine de 3 ani de criza, sectorul bancar european nu a cunoscut mari reforme. In medie, din 2008 pana in 2011 numarul angajatilor din banci s-a redus cu 6,7% in timp ce numarul de unitati a scazut cu 6%.

Banca Centrala Europeana (BCE) a publicat datele aferente evolutiei sistemului bancar din punct de vedere al numarului de angajati si al numarului de unitati.

Datele indica o scadere destul de modesta de la inceputul crizei si pana la finalul lui 2011. In trei ani de declin abrupt al economiei si al propriilor incasari, bancile au renuntat cu greu la o parte din unitati si la modelul de business bazat pe o retea teritoriala cat mai extinsa, in detrimentul adoptarii unor canale moderne de comunicare cu clientii.

Ca medie, in Uniunea Europeana erau la finalul lui putin peste 3,04 milioane de angajati, cu doar 6,7% mai putin decat in urma cu 3 ani. O scadere mai abrupta s-a inregistrat in Lituania si Letonia, unde numarul angajatilor a scazut cu aproximativ 20%.

Statistica oferita de BCE nu ofera insa o imagine defalcata a numarului de angajati, respectiv numarul de functionari bancari din unitati si numarul celor din centrala.

Astfel, in Romania aproximativ jumatate din cei peste 65.000 de angajati care se aflau in sistem la finalul lui 2011 erau angajati in centralele bancilor, conform datelor BNR.

O diferenta majora se intalneste si in ceea ce priveste nivelul salariilor platite angajatilor din agentii si cele oferite angajatilor din centrala. Acest lucru face ca in unele cazuri, restructurarile majore realizate doar la nivelul retelei sa nu scada foarte mult cheltuielile salariale.

Problema bonusurilor mari oferite persoanelor din conducere a fost ridicata inclusiv la nivel european, in conditiile in care costurile sunt suportate in final tot de catre consumatori.

Alte articole din Info banci

Info banci

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Cehia pregateste taxarea suplimentara a bancilor

Taxarea suplimentara a bancilor tinde sa se extinda in Europa. Autoritatile din Cehia au anuntat, recent, ca vor propune implementarea unei astfel de taxe pentru a sprijini finantarea scolilor si a infrastructurii, dar si pentru a limita scoaterea profiturilor din tara, scrie Reuters. Citeste mai mult

Opinii recente

de ion livinschi

"Buna ziua. sint client ing de aproape 15 ani,din pacate sint foarte dezamagit de salariatii acestei banci. in calitate de vinzator al unui imobi mi-a ..."

Facebook