Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Reclamatiile cresc cand consumatorii au incredere in autoritati

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Info banci

 

Cresterea numarului de reclamatii la adresa institutiilor de credit se produce atunci cand consumatorii au incredere ca autoritatile vor rezolva problemele cu care se confrunta, arata un studiu al Bancii Mondiale. Acest fenomen se observa tot mai bine si la noi in ultima vreme, dupa implementarea OUG 50/2010.

Contractele de credit pe care consumatorii le acuza in prezent sunt in derulare de cativa ani, insa doar de curand clientii au inceput sa-si ceara tot mai frecvent drepturile. Nu intotdeauna disputele tin de drepturile dobandite o data cu intrarea in vigoare a OUG 50/2010, ci in dese cazuri, reclamatiile se refera la incalcarea de catre banci a unor prevederi legale anterioare sau chiar conditii contractuale.

“Pe masura ce oficiile de protectie a consumatoriilor castiga increderea publicului, este foarte probabil ca numarul de reclamatii sa creasca”, semnaleaza un studiu al Bancii Mondiale despre protectia consumatorilor si educatia financiara in 9 state central si est-europene.

Conform studiului, Serviciul de Ombudsman Financiar din Marea Britanie (entitate care solutioneaza disputele dintre banci si clienti pentru sume mici) si institutia similara din Irlanda au primit in primul an de functionare 31.000 de reclamatii, respectiv 2.600. Dupa 3 ani – pe masura ce institutiile au devenit cunoscute si au castigat increderea consumatorilor  - numarul de reclamatii s-a dublat in ambele state.

Schimbare de comportament

In Romania, ca si in restul noilor state membre, populatia nu era obisnuita sa urmareasca solutionarea disputelor. In cazul in care nu erau multumite de raspunsul primit de la banca, multe persoane nu-si mai continuau demersul, prin inaintarea unei sesizari la oficiile de protectie a consumatorilor.

In ultima perioada, insa, comportamentul s-a schimbat, si tot mai multi clienti nu se mai multumesc cu raspunsul primit de la banca. Conform datelor ANPC, peste 3.000 de clienti au reclamat bancile in 2009. In primele 8 luni din acest an, insa, numarul lor a ajuns la 3.700, din care aproape 1.500 dupa intrarea in vigoare a OUG. 50/2010. Daca tendinta se va mentine s-ar putea ajunge chiar la dublarea numarului de reclamatii in decurs de un an.

Acest lucru arata ca romanii au o incredere tot mai mare in capacitatea autoritatilor de a le rezolva problemele intampinate in relatia cu institutiile de credit. La acest lucru au contribuit si actiunile ANPC din ultima vreme, prin implicarea in pregatirea noului cadru legislativ privind creditele, masurile luate pentru implementarea noilor prevederi si mesajele directe ce au incurajat persoanele sa isi ceara drepturile.

Alte articole din Info banci

Info banci

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Cehia pregateste taxarea suplimentara a bancilor

Taxarea suplimentara a bancilor tinde sa se extinda in Europa. Autoritatile din Cehia au anuntat, recent, ca vor propune implementarea unei astfel de taxe pentru a sprijini finantarea scolilor si a infrastructurii, dar si pentru a limita scoaterea profiturilor din tara, scrie Reuters. Citeste mai mult

Opinii recente

de Vasile Dorel Suciu

"Am un credit in chf acum am primit o oferta de reducere a soldului si conversia in lei a creditului cu garantie imobiliar? ..."

Facebook