Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Alin Iacob, ales vicepresedinte al Banking Stakeholder Group

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Alin Iacob, presedinte AURSF si redactor sef Conso.ro, a fost ales vicepresedinte al Grupului partilor interesate din domeniul bancar la Autoritatea Bancara Europeana (ABE). El este primul reprezentant al utilizatorilor de servicii financiare din Europa Centrala si de Est ales in conducerea acestui Grup.

In aceeasi sedinta, spaniolul Santiago Fernandez de Lis, reprezentant al institutiilor de credit si investitii, a fost ales Presedinte al Banking Stakeholder Group (BSG).

"Este pentru prima data, de la infiintarea ABE, in urma cu 5 ani, cand in conducerea BSG este ales un reprezentant al utilizatorilor de servicii financiare, care provine dintr-un stat membru din Centrul si Estul Europei care a aderat la Uniunea Europeana dupa anul 2000", se afirma intr-un comunicat al Asociatiei.

Grupul este format din 30 de membri, reprezentand in proportii echilibrate institutiile de credit si de investitii, reprezentantii angajatilor acestora si ai mediului academic, precum si consumatorii, utilizatorii serviciilor bancare si reprezentantii IMM-urilor.


Potrivit comunicatului, Grupul partilor interesate din domeniul bancar poate transmite Autoritatii Bancare Europene avize si opinii pentru orice subiect legat de atributiile Autoritatii. Grupul este consultat cu privire la standardele tehnice de reglementare si la standardele de punere in aplicare, precum si cu privire la ghidurile si recomandarile emise de Autoritate.

“Sunt extrem de onorat de increderea aratata de colegii mei din cadrul BSG si le multumesc pentru sustinere in primul rand reprezentantilor consumatorilor si utilizatorilor de servicii financiare, dar si tuturor celorlalti care m-au votat. Voi depune toate eforturile necesare, impreuna cu presedintele grupului, pentru a da posibilitatea tuturor categoriilor de parti interesate reprezentate sa isi faca auzite cu claritate argumentele si opiniile”, a declarat Alin Iacob.

Vasta experienta la nivel european

In cadrul grupului activeaza reprezentanti ai unor importante institutii financiare europene, cum ar fi Erste Group, UniCredit, Rabobank, ai unor puternice asociatii din industria financiara, dar si ai organizatiilor europene de utilizatori de servicii financiare- Better Finance, de consumatori – BEUC si ai societatii civile – Finance Watch, COFACE.

Alin Iacob detine, din 2013, calitatea de membru in cadrul Grupului. El este presedinte al AURSF inca de la infiintarea sa, in 2013. Din aprilie 2016, Iacob este membru in conducerea Better Finance (Federatia Europeana a Utilizatorilor de Servicii Financiare). In plus, din 2011, el este membru al FSUG - grupul de experti al utilizatorilor de servicii financiare, de pe langa Comisia Europeana.

Alin Iacob este, din  2006, redactorul-sef al Conso.ro. Totodata, din aprilie 2016 este si reprezentantul consumatorilor in Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din Domeniul Nebancar, SAL-FIN. 

Alte articole din Info banci

Info banci

O banca prezenta si pe piata romaneasca da faliment in Italia

Bancile italiene Veneto Banca si Banca Popolare di Vicenza dispar de pe piata, iar activele viabile vor fi preluate de Intesa Sanpaolo Bank. Operatiunea face parte dintr-un plan al autoritatilor italiene, aprobat de Comisia Europeana. Nu este inca clar ce se va intampla cu deponentii si cu activitatea sucursalei Veneto Banca din Romania. Citeste mai mult

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook