Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Instabilitatea economica a erodat calitatea portofoliului de credite al Bancii Transilvania

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Volumul creditelor acordate de Banca Transilvania a ajuns in semestrul I la 13 miliarde lei, in crestere cu 16% fata de perioada similara din 2009. Ponderea creditelor neperformante s-a dublat insa.

La finalul lunii iunie 2010, ponderea creditelor gestionate de BT pentru care s-au inregistrat restante mai mari de 90 zile a ajuns la 5,97%. In urma cu un an, procentul era de 3,18%.

Una din principalele cauze invocate de banca pentru aceasta deteriorare a portofoliului este efectul pe care deprecierea leului din prima jumatate a anului l-a avut asupra clientilor cu credite in valuta.

Procentul imprumuturilor denominate in moneda straina in portofolioul bancii ajunge in prezent la 38,29%.

In perioada urmatoare banca se asteapta la o crestere a creditelor restante, marcata de majorarea provizioanelor aferente, avand in vedere masurile guvernamentale adoptate si cresterea economica negativa.

„In contextul acestor perspective macroeconomice inca dificile, Banca Transilvania se va concentra pe realizarea obiectivelor asumate pentru acest an, prin eficienta si management adecvat al riscului, lichiditate buna si o politica de creditare sanatoasa”, au precizat reprezentantii bancii.

Alte articole din Info banci

Info banci

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Facebook