Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Dezvoltarea de produse inovative, alternativa la extinderea retelei de unitati

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

In perioade in care optimizarile de costuri sunt obligatorii, o parte din banci merg pe varianta inovarii de produse pentru atragerea de noi clienti, in locul extinderii retelei de sucursale. De asemenea, in unele cazuri, modelele de redesenare a unitatilor au fost exportate catre tarile mama ale bancilor romanesti.

Costurile aferente mentinerii unei retele extinse de unitati sunt foarte ridicate iar la final, acest cost este transferat de banci tot clientilor proprii.

In timp ce o parte din bancile mari, si-au pastrat constant numarul de unitati sau l-au crescut, chiar si in anii de criza, banci de talie mai mica mizeaza pe dezvoltarea de produse inovative, care sa compenseze distanta fizica fata de clienti.

“Dorim sa ne dezvoltam prin canale alternative, prin online banking, ATM-uri inteligente”, a precizat Burak Yildiran, directorul general adjunct al Garanti Bank.

In plus, Garanti Bank a regandit modul de compunere a agentiilor, pe modelul unui numar mai mic de angajati dar cu eficienta mai mare. Aceasta varianta a fost uterior adaptata cu succes si de catre banca mama din Turcia. In prezent, Garanti Bank are o retea de 77 agentii si 194 de ATM-uri.

Yildiran a mentionat insa ca prezenta prin agentii este in continuare necesara din perspectiva tipicului pietei. In Romania, ca si in Turcia, clientii simt nevoia in continuare de contact cu functionarii bancari, astfel incat o activitate strict la distanta nu este complet viabila.

Pentru 2012 Garanti Bank are in vedere o crestere de aproximativ 10% pe toate tipurile de produse, inclusiv in zona finantarii agriculturii. Unul dintre cele mai cunoscute produse ale bancii este cardul de credit Bonus Card, lansat in urma cu aproximativ 4 ani.

Oficialii bancii nu au dorit insa sa dezvaluie detaliile despre proiecte la care lucreaza in acest an.
O tentativa de dezvoltare a unor produse de tipul banca la distanta a venit si din partea Raiffeisen Bank care, in iunie 2010 a lansat o banca in Slovacia ce urma sa functioneze strict online. Proiectul nu a fost insa dezvoltat si in Romania.

Alte articole din Info banci

Info banci

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Cehia pregateste taxarea suplimentara a bancilor

Taxarea suplimentara a bancilor tinde sa se extinda in Europa. Autoritatile din Cehia au anuntat, recent, ca vor propune implementarea unei astfel de taxe pentru a sprijini finantarea scolilor si a infrastructurii, dar si pentru a limita scoaterea profiturilor din tara, scrie Reuters. Citeste mai mult

Opinii recente

de Vasile Dorel Suciu

"Am un credit in chf acum am primit o oferta de reducere a soldului si conversia in lei a creditului cu garantie imobiliar? ..."

Facebook