Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Curatarea bilantului de credite neperformante a readus BCR pe pierdere

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

BCR a decis sa accelereze solutionarea portofoliului de credite neperformante, motiv pentru care banca a inregistrat dupa primele 6 luni din 2014 o pierdere de 276,6 milioane lei.

Banca administreaza un portofoliu de credite neperformante de aproximativ 12,9 miliarde lei, pe care s-a horatat sa-l solutioneze intr-o maniera accelerata, in vederea imbunatatirii semnificative a calitatii bilantului si a performantei financiare in viitorul apropiat, se arata in comunicatul bancii.

BCR are ca tinta reducerea cu 25% a soldului de credite neperformante pana la sfarsitul lui 2014. Costurile de risc care decurg din aceasta operatiune sunt de asteptat sa depaseasca rezultatul operational al bancii in 2014.

“Capitalizarea bancii va absorbi cu usurinta masurile de curatare a bilantului mentionate mai sus si va ramane puternica pentru a sprijini o crestere consistenta in toate liniile de afaceri”, informeaza banca.

In acest sens, BCR a semnat in luna iulie o tranzactie de vanzare de 1 miliard lei a unui pachet de credite corporate neperformante (garantate, aflate in procedura legala – insolventa, executare silita), catre un consortiu de investitori straini si linii de finantare disponibile aferente.

In mai 2014, rata solvabilitatii era de 16,4%, cu mult peste pragul minim de 10% impus de BNR. Banca estimeaza ca masurile de curatare a bilantului vor avea un efect limitat asupra ratei de solvabilitate.

Alte articole din Info banci

Info banci

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Opinii recente

de Catalin Boiceanu

"Am avut nefericita ocazie sa solicit o oferta de leasing de la BCR Leasing, desi in prima faza lucrurie au functionat normal, am ..."

Facebook