Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Controverse pe solutionarea alternativa a litigiilor

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Termenul limita de transpunere in legislatia romaneasca a Directivei Europene privind solutionarea alternativa a litigiilor se apropie vertiginos, iar partile implicate inca nu au ajuns la consens privind entitatea care se va ocupa de acest aspect. Bancile vor un Consiliu format din toti actorii implicati, iar ANPC a infiintat o structura proprie.

Directiva 11/2013 trebuie transpusa pana pe 9 iulie 2015. In caz contrar, Romania risca infrigementul.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a lansat inca de anul trecut un proiect de lege care presupune infiintarea unei structuri interne care sa se ocupe de solutionarea alternativa a litigiilor.

Insa bancile sustin ca ar aparea un conflict de interese in urma infiintarii unei astfel de entitati, avand in vedere ca ANPC verifica si sanctioneaza bancile.

In aceste conditii, institutiile de credit, sustinute de BNR, infiintarea unui Consiliu independent format dintr-un reprezentant al mediatorilor, unul al patronatelor bancare, unul al BNR, unul al ANPC, precum si un reprezentant al asociatiilor de consumatori si al societatii civile.

"Trebuie spus ca directiva a fost in dezbatere inca de acum trei ani si are termen 9 iulie 2015. Deci in mai putin de trei saptamani trebuie sa intre in vigoare printr-o ordonanta de Guvern. In acest moment este destul de complicat sa mai facem ceva”, a declarat Paul Anghel, director general in cadrul ANPC, in cadrul unei conferinte pe teme bancare.

In opinia sa, infiintarea Consiliului solicitat de banci ar fi necesitat o serie de pasi care trebuiau facuti pana in prezent.

Pe de alta parte, presedintele executiv al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), Florin Danescu, spune ca bancile sunt foarte interesate in a rezolva amiabil diferendele cu clientii, insa nu prin intermediul unui organism aflat în structura ANPC.

Reprezentantii bancilor sunt de parere ca este necesara stabilirea unei institutii independente pentru solutionarea litigiilor pe cale amiabila, in care sa fie prezenta atat ANPC, cat si reprezentanti ai asociatiilor de consumatori si ai BNR.

Alte articole din Info banci

Info banci

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Cehia pregateste taxarea suplimentara a bancilor

Taxarea suplimentara a bancilor tinde sa se extinda in Europa. Autoritatile din Cehia au anuntat, recent, ca vor propune implementarea unei astfel de taxe pentru a sprijini finantarea scolilor si a infrastructurii, dar si pentru a limita scoaterea profiturilor din tara, scrie Reuters. Citeste mai mult

Opinii recente

de Mihai Cornel

"Am ales sa fac un credit prima casa. Toate bune si frumoase pâna la aprobarea finala. Astept de 3 saptamâni dar nu am ..."

Facebook