Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Comisia Europeana vrea schimburi mai facile de date personale intre statele UE

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Comisia Europeana lucreaza la un proiect legislativ privind protectia datelor personale, in sensul acordarii unor drepturi mai mari cetatenilor si asigurarii miscarii libere a datelor in spatiul UE.

Proiectul legislativ va fi finalizat in 2011 si va modifica Directiva europeana privind datele cu caracter personal in vigoare din 1995.

Printre pricipalele modificari dorite de Comisie se numara intarirea drepturilor cetatenilor de a avea drept de decizie asupra modului in care sunt utilizate date despre propria persoana precum si largirea pietei unice prin uniformizarea legislatiei nationale in domeniu.

“Trebuie sa aducem la un numitor comun legislatia existenta in statele membre in conditiile in care exista provocari din zona tehnologiei si a globalizarii. Comisia va aduce un nou pachet de reguli anul viitor pentru a intari drepturile populatiei si pentru a inlatura rigiditatea existenta privind libera circulatie a datelor in spatiul UE”, a precizat Viviane Reding, vice-presedinte a Comisiei Europene si comisar pentru Justitie, Drepturi Fundamentale si Cetatenie.

Legislatia privind protectia datelor personale reglementeaza si activitatea institutiilor de tipul Birourilor de credit, care gestioneaza baze de date cu informatii privind clientii bancilor. 

Flexibilizarea schimbului de date in acest domeniu in spatiul Uniunii Europene ar constitui un pas important in facilitarea acordarii de credite transfrontaliere.

Alte articole din Info banci

Info banci

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Facebook