Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Varianta pentru solutionarea litigiilor bancare

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Guvernul a adoptat saptamana aceasta o serie de reglementari in ceea ce priveste protectia consumatorilor, care vizeaza in special solutionarea alternativa a litigiilor. Pentru domeniul bancar, se prevede infiintarea Centrului de solutionare alternativa a litigiilor din sistemul bancar, iar activitatea acestui centru va fi coordonata de un Colegiu de Coordonare, mentioneaza Executivul.

Ordonanta adoptata in acest sens transpune in legislatia romaneasca prevederile Directivei 2013/11/UE a privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum.

"Directiva impune statelor membre sa faciliteze accesul consumatorilor la proceduri de solutionare alternativa a litigiilor (SAL - n.r.) in cazul litigiilor nationale si al celor transfrontaliere care se refera la obligatiile contractuale prevazute in contractele de vanzari sau in contractele de prestari de servicii din toate sectoarele comerciale”, se mentioneaza in comunicat.

In acest scop, in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, se va infiinta o structura responsabila cu derularea acestor proceduri.

Se infiinteaza un centru SAL specializat

In ceea ce priveste centrul SAL pentru sistemul bancar, acesta va fi coordonat de Colegiul de Coordonare alcatuit dintr-un reprezentant ANPC, un reprezentant al unei asociatii  de consumatori, un reprezentant BNR, un reprezentant ARB si un reprezentant independent ales de catre ceilalti patru membri, a declarat, pentru ziarul Bursa, presedintele ANPC, Marius Dunca.

„Este singura entitate SAL care va solutiona, alternativ, litigii in domeniul bancar, dar nu ingradeste dreptul consumatorilor de a se adresa ANPC sau instantelor. Entitatile SAL propun sau impun solutii, consumatorul decide daca alege propunerea sau impunerea solutiei. Solutia, daca este acceptata de ambele parti si nu este atacata la instanta judecatoreasca competenta, in termen de 15 zile, devine titlu executoriu”, a explicat predesintele ANPC.

Alte articole din Info banci

Info banci

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Cehia pregateste taxarea suplimentara a bancilor

Taxarea suplimentara a bancilor tinde sa se extinda in Europa. Autoritatile din Cehia au anuntat, recent, ca vor propune implementarea unei astfel de taxe pentru a sprijini finantarea scolilor si a infrastructurii, dar si pentru a limita scoaterea profiturilor din tara, scrie Reuters. Citeste mai mult

Opinii recente

de Valentina Dragan

"Sa va povestesc ce am patit cu ING si cum am devenit sclavul lor pe 30 ani În anul 2008 am luat un credit ..."

Facebook