Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Varianta pentru solutionarea litigiilor bancare

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Guvernul a adoptat saptamana aceasta o serie de reglementari in ceea ce priveste protectia consumatorilor, care vizeaza in special solutionarea alternativa a litigiilor. Pentru domeniul bancar, se prevede infiintarea Centrului de solutionare alternativa a litigiilor din sistemul bancar, iar activitatea acestui centru va fi coordonata de un Colegiu de Coordonare, mentioneaza Executivul.

Ordonanta adoptata in acest sens transpune in legislatia romaneasca prevederile Directivei 2013/11/UE a privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum.

"Directiva impune statelor membre sa faciliteze accesul consumatorilor la proceduri de solutionare alternativa a litigiilor (SAL - n.r.) in cazul litigiilor nationale si al celor transfrontaliere care se refera la obligatiile contractuale prevazute in contractele de vanzari sau in contractele de prestari de servicii din toate sectoarele comerciale”, se mentioneaza in comunicat.

In acest scop, in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, se va infiinta o structura responsabila cu derularea acestor proceduri.

Se infiinteaza un centru SAL specializat

In ceea ce priveste centrul SAL pentru sistemul bancar, acesta va fi coordonat de Colegiul de Coordonare alcatuit dintr-un reprezentant ANPC, un reprezentant al unei asociatii  de consumatori, un reprezentant BNR, un reprezentant ARB si un reprezentant independent ales de catre ceilalti patru membri, a declarat, pentru ziarul Bursa, presedintele ANPC, Marius Dunca.

„Este singura entitate SAL care va solutiona, alternativ, litigii in domeniul bancar, dar nu ingradeste dreptul consumatorilor de a se adresa ANPC sau instantelor. Entitatile SAL propun sau impun solutii, consumatorul decide daca alege propunerea sau impunerea solutiei. Solutia, daca este acceptata de ambele parti si nu este atacata la instanta judecatoreasca competenta, in termen de 15 zile, devine titlu executoriu”, a explicat predesintele ANPC.

Alte articole din Info banci

Info banci

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Opinii recente

de Mariana Enache

"Am solicitat inlocuirea cardului pierdut dar nu pot sa-l ridic de la filiala bancii din Buzau. Dupa ce am fost anuntata prin mesaj ..."

Facebook