Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cod de bune practici pentru relatia client-banca

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Consiliul Patronatelor Bancare (CPBR) a elaborat un proiect de Cod de Bune Practici pentru imbunatatirea relatiilor dintre banci si clientii acestora. Scopul acestui document, aflat in dezbatere publica pana la finalul lunii mai, este recastigarea increderii clientilor in sistemul bancar.

“Pentru consultarea acestui Cod, CPBR se adreseaza in special consumatorilor prin intermediul asociatiilor si organizatiilor care-i reprezinta si ale caror opinii si sugestii sunt binevenite. In afara de acestea, incurajam si opiniile altor membri ai comunitatii bancare, angajati, sindicate, insa si autoritati si institutii publice”, potrivit unui comunicat al institutiei.

Potrivit comunicatului, Consiliul mentioneaza in mod expres faptul ca acest Cod de Bune Practici Bancare nu poate si nici nu-si propune sa se situeze deasupra prevederilor legale si normelor bancare în vigoare.

"CPBR doreste sa pozitioneze acest Cod intr-o relatie de complementaritate cu legile si regulamentele existente cu privire la sistemul bancar, prin strangerea acestora intr-un singur loc, cu scopul principal de a-i ajuta pe clienti sa inteleaga drepturile si obligatiile lor atunci cand incheie o relatie contractuala cu o banca, sau modalitile de a beneficia la maxim de relatia existenta cu banca lor actuala. Desi astfel de legi si regulamente exista, acestea nu sunt intotdeauna cunoscute de toti consumatorii, ceea ce poate duce la o interactiune mai putin informata cu bancile, cu toate consecintele care pot aparea dintr-o astfel de relatie”, se precizeaza in comunicat.

Proiectul a fost propus de consiliul director al institutiei si urmeaza sa fie aprobat de catre adunarea generala a CPBR dupa incheierea perioadei de dezbatere publica. Consiliul director este format din Steven van Groningen (Raiffeisen), Rasvan Radu (UniCredit) si Tomas Spurny (BCR).

CPBR este un organism  care reuneste sase banci cu o cota de piata cumulata de 50%.

Alte articole din Info banci

Info banci

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Cehia pregateste taxarea suplimentara a bancilor

Taxarea suplimentara a bancilor tinde sa se extinda in Europa. Autoritatile din Cehia au anuntat, recent, ca vor propune implementarea unei astfel de taxe pentru a sprijini finantarea scolilor si a infrastructurii, dar si pentru a limita scoaterea profiturilor din tara, scrie Reuters. Citeste mai mult

Opinii recente

de Lidia Predescu

"Buna ziua ! Sa descriu experienta cu brd finance. . Am facut o rata la brd finance in magazinul dedeman pentru achizitionare materiale constructii. . bun totul ..."

Facebook