Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Biroul de Credit ar putea fi responsabil pentru corectitudinea datelor centralizate

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Erorile aparute in datele transmise la Biroul de Credit ar putea fi remediate si de catre reprezentantii acestuia, conform unui proiect de lege initiat de senatorul Iulian Urban.

Proiectul de lege stipuleaza ca “birourile de credit sunt obligate sa efectueze demersuri in vederea remedierii deficientelor constatate in legatura cu caracterul inexact sau incomplet al informatiilor”.

In plus, Biroul de Credit sau institutia care a raportat datele au obligatia de a verifica sesizarile primite de la persoanele inscrise si de a remedia situatia in cazul in care se constata erori.

In prezent, Biroul de Credit nu este responsabil pentru datele primite de la banci si IFN-uri, doar acestea din urma putand sa modifice erorile care ar putea aparea in raportari.

Initiativa senatorului Urban vine in conditiile in care activitatea institutiilor de tipul Biroului de Credit este reglementata doar prin legea 677/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter personal, fara a exista o lege speciala in acest sens.

Mai mult, daca initiativa senatorului Urban va fi adoptata de Parlament in forma propusa, atunci entitatile de tipul Biroului de Credit vor avea nevoie de aviz sau autorizatie din partea BNR.

Alte articole din Info banci

Info banci

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Facebook