Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

BEUC: Atentie la modul in care va functiona solutionarea alternativa a disputelor

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Info banci

 

Parlamentul European si-a dat votul pozitiv asupra directivei privind solutionarea alternativa a disputelor intre consumatori si furnizorii de servicii, inclusiv cele financiare. BEUC atrage insa atentia asupra unor aspecte cheie privind transpunerea la nivel national.

Parlamentul European si-a dat acordul asupra celor doua propuneri cheie ale Comisiei Europene din 2011, respectiv implementarea solutionarii alternative a disputelor dintre consumatori si comercianti (ADR), precum si implementarea solutionarii online a disputelor (ODR).

“ADR si ODR aduc beneficii pentru consumatori, care vor putea sa isi rezolve disputele in afara instantei, intr-o maniera rapida si necostisitoare, dar aduc beneficii si pentru comercianti, care vor putea sa mentina relatii bune cu clientii si sa evite costurile unui litigiu”, a precizat Tonio Borg, comisarul pentru Sanatate si Consumatori.

Statele membre au la dispozitie 2 ani pentru a implementa noile reguli. O platforma pentru solutionarea online a litigiilor va fi disponibila la finalul lui 2015.

Organizatiile europene se tem de modul de implementare

Biroul European al Consumatorilor (BEUC) a salutat aceasta initiativa a Comisiei Europene, dar trage un semnal de alarma asupra modului in care va fi implementata.

Practic, ingrijorarile se impart in doua mari categorii: lipsa independentei institutiei care va solutiona disputele si caracterul neobligatoriu al prevederilor.

“Implicarea unui tert poate fi eficienta din perspectiva solutionarii unei probleme, dar este crucial ca acest tert sa fie independent. El nu ar trebui sa fie numit de industria implicata dar, din pacate, aceasta lege da dreptul unui comerciant sa isi foloseasca procedura interna de solutionare a reclamatiilor pentru a satisface noile obligatii”, precizeaza Monique Goyens, director general al BEUC.

“Calcaiul lui Ahile al acestei directive privind solutionarea alternativa este faptul ca nu este obligatorie pentru comercianti”, avertizeaza aceasta.

BEUC saluta noua legislatie insa insista asupra faptului ca reglementarile din zona protectiei consumatorului sunt inca incomplete iar unul din punctele esentiale care lipseste este implementarea procedurii de actiuni colective ale consumatorilor.

“Daca exista si aceasta optiune pentru clienti, atunci putem vorbi de o adevarata piata unica in care consumatorii pot avea incredere”, au concluzionat reprezentantii BEUC.

Alte articole din Info banci

Info banci

O banca prezenta si pe piata romaneasca da faliment in Italia

Bancile italiene Veneto Banca si Banca Popolare di Vicenza dispar de pe piata, iar activele viabile vor fi preluate de Intesa Sanpaolo Bank. Operatiunea face parte dintr-un plan al autoritatilor italiene, aprobat de Comisia Europeana. Nu este inca clar ce se va intampla cu deponentii si cu activitatea sucursalei Veneto Banca din Romania. Citeste mai mult

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook