Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

BEUC: Atentie la modul in care va functiona solutionarea alternativa a disputelor

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Info banci

 

Parlamentul European si-a dat votul pozitiv asupra directivei privind solutionarea alternativa a disputelor intre consumatori si furnizorii de servicii, inclusiv cele financiare. BEUC atrage insa atentia asupra unor aspecte cheie privind transpunerea la nivel national.

Parlamentul European si-a dat acordul asupra celor doua propuneri cheie ale Comisiei Europene din 2011, respectiv implementarea solutionarii alternative a disputelor dintre consumatori si comercianti (ADR), precum si implementarea solutionarii online a disputelor (ODR).

“ADR si ODR aduc beneficii pentru consumatori, care vor putea sa isi rezolve disputele in afara instantei, intr-o maniera rapida si necostisitoare, dar aduc beneficii si pentru comercianti, care vor putea sa mentina relatii bune cu clientii si sa evite costurile unui litigiu”, a precizat Tonio Borg, comisarul pentru Sanatate si Consumatori.

Statele membre au la dispozitie 2 ani pentru a implementa noile reguli. O platforma pentru solutionarea online a litigiilor va fi disponibila la finalul lui 2015.

Organizatiile europene se tem de modul de implementare

Biroul European al Consumatorilor (BEUC) a salutat aceasta initiativa a Comisiei Europene, dar trage un semnal de alarma asupra modului in care va fi implementata.

Practic, ingrijorarile se impart in doua mari categorii: lipsa independentei institutiei care va solutiona disputele si caracterul neobligatoriu al prevederilor.

“Implicarea unui tert poate fi eficienta din perspectiva solutionarii unei probleme, dar este crucial ca acest tert sa fie independent. El nu ar trebui sa fie numit de industria implicata dar, din pacate, aceasta lege da dreptul unui comerciant sa isi foloseasca procedura interna de solutionare a reclamatiilor pentru a satisface noile obligatii”, precizeaza Monique Goyens, director general al BEUC.

“Calcaiul lui Ahile al acestei directive privind solutionarea alternativa este faptul ca nu este obligatorie pentru comercianti”, avertizeaza aceasta.

BEUC saluta noua legislatie insa insista asupra faptului ca reglementarile din zona protectiei consumatorului sunt inca incomplete iar unul din punctele esentiale care lipseste este implementarea procedurii de actiuni colective ale consumatorilor.

“Daca exista si aceasta optiune pentru clienti, atunci putem vorbi de o adevarata piata unica in care consumatorii pot avea incredere”, au concluzionat reprezentantii BEUC.

Alte articole din Info banci

Info banci

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Cehia pregateste taxarea suplimentara a bancilor

Taxarea suplimentara a bancilor tinde sa se extinda in Europa. Autoritatile din Cehia au anuntat, recent, ca vor propune implementarea unei astfel de taxe pentru a sprijini finantarea scolilor si a infrastructurii, dar si pentru a limita scoaterea profiturilor din tara, scrie Reuters. Citeste mai mult

Opinii recente

de Ala Fara Credite Lucian

"Cu BROM am o experien?? ?i mai ?i decât aia cu Alpha. Oricum, trebuie s? spun de la început c? ?i acestei b?nci ..."

Facebook