Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ATE Bank isi majoreaza capitalul pentru a preintampina un eventual scenariu negativ al pietei

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Guvernul elen va recurge la o majorare a capitalului social al ATE Bank Grecia, in vederea sustinerii bancii in situatia unei evolutii nefavorabile a pietei.

In urma unui test realizat la nivel european, a rezultat ca ATE Bank nu prezinta un grad satisfacator de adecvare a capitalului in conditiile in care s-ar confrunta cu un scenariu nefavorabil al pietei, inclusiv cu un risc fiscal.

Rata de adecvare a capitalului, calculata pentru aceste ipoteze, se situeaza la 4,36%, sub nivelul stabilit pentru respectivul test, de 6%. In aceasta situatie nefavorabila, banca s-ar confrunta cu un deficit in valoare de 242,6 milioane euro asupra capitalurilor de baza.

In consecinta, statul elen, actionar majoritar la ATE Bank, si-a propus sa recurga la o majorare a capitalului social si sa consolideze capitalurile proprii ale bancii prin eliminarea participatiilor la societati ce nu apartin sectorului financiar-bancar.

De asemenea, urmeaza actiuni de reducere a costului functional si de majorare a surselor de venituri.

In Romania, ATE Bank a intrat in 2006, dar si-a mentinut o cota de piata redusa. Inca de la intrarea in Romania, banca a prezentat bilanturi cu profit, iar lichiditatea si capitalizarea s-au mentinut in limitele prevazute de BNR.

Alte articole din Info banci

Info banci

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Facebook