Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Sediul firmei de acasa se taxeaza ca locuinta

Autor: Conso |

Publicat in: IMM

 

Statul lamureste modul in care se vor impozita cladirile detinute de persoane fizice care folosesc atat ca locuinta cat si ca sediu de firma. In proiectul de modificare a Normelor de aplicare a Codului Fiscal, publicat de Ministerul Finantelor, se mentioneaza ca acestea se impoziteaza ca locuinta daca nu se deduc utilitatile pe firma.

Astfel, proprietarii persoane fizice de cladiri cu destinatie mixta vor fi obligati sa declare pe propria raspundere ca, desi desfasoara activitate la sediu, nu deduc utilitatile. Totodata, dispare obligatia de a completa unele rubrici din declaratia care se depune la taxe locale si, implicit, cerinta de a aduce anumite documente.

In plus, este clarificata sintagma „cheltuieli cu utilitatile”. Potrivit proiectului, acestea sunt cheltuieli comune aferente imobilului, energia electrica, gaze naturale, termoficare, apa, canalizare.

Lamuriri in privinta impozitarii terenurilor

De asemenea, statul aduce lamuriri si in privinta impozitarii terenurilor aflate in intravilan, detinute de un singur proprietar in aceeasi localitate.  Recent, Ministerul Finantelor anunta autoritatile locale ca formula de impoziteare din normele in vigoare nu trebuie luata in considerare si ca aceasta va fi modificata.

Proiectul de modificare a normelor contine o serie de exemple concrete de calcul pentru cazuri in care un contribuabil detine mai multe terenuri situate in intravilanul aceleiasi unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale.

De asemenea, proiectul de modificare a Normelor aduce o serie de clarificari si la capitolele"Taxa pe valoarea adaugata",  „Accize si alte taxe speciale”, dar si in cazul taxarii inverse.

Ministrul Finantelor, Anca Dragu, a anuntat ca proiectul de Norme va fi aprobat pana la finalul acestei luni.

CNIPMMR a solicitat impozitarea ca locuinta a sediilor firmelor mici si micro

Clarificari in privinta impozitarii cladirilor cu destinatie mixta au fost solicitate, recent, si de Consiliul National al Intrerinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR).

Organizatia patronala a solicitat Guvernului ca impozitul perceput sa fie cel specific locuintei macar in cazul firmelor mici si microintreprinderilor.

Reevaluarea cladirii are costuri mari pentru firmele mici

In plus, Consiliul a solicitat renuntarea la reevaluarea cladirii de catre evaluatori autorizati si mentinerea sistemului de impozitare din 2015, care stabilea cotele de impozit in functie de proprietar si raportarea la valoarea contabila.

„Marea majoritate a IMM-urilor isi au sediul la domiciliul intreprinzatorilor si noul sistem de impozitare genereaza o crestere semnificativa a sarcinii fiscale a IMM-urilor, la care se adauga costurile foarte mari pentru raportul de evaluare intocmit de un evaluator autorizat", a precizat Consiliul IMM-urior prin intermediul unui comunicat de presa.

Potrivit noului Cod Fiscal, impozitul pe cladirile rezidentiale este cuprins intre 0,08 % si 0,2%, fata de cota din anul 2015 de 0,1 %.

Pentru cladirile nerezidentiale autoritatile locale percep impozit intre 0,2% si 1,3%, raportat la valoarea cladirii rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat.

Potrivit unui studiu de caz realizat la nivelul Patronatului Intreprinderilor Mici si Mijlocii Galati, noul sistem de impozitare a cladirilor ar avea ca efect "cresterea uriasa a impozitului", cu un indice mediu care variaza intre 36,06% si 1.942,43% in functie de zona de amplasare a imobilului.

Asadar, impozitul pe sediu s-a majorat in anul 2016 fata de anul precedent si de 20 de ori, pentru firmele din anumite localitati, conform calculelor prezentate de Consiliul IMM.

Alte articole din IMM

IMM

Ce facilitati aduce Legea preventiei firmelor?

Legea preventiei va acorda firmelor un termen de 90 de zile sa remedieze neregulile descoperite de agentii institutiilor de stat in cadrul controalelor. Facilitatea este valabila, insa, o singura data, pentru urmatorii trei ani de la primirea avertismentului. Lista contraventiilor pentru care va fi aplicata legea va include 396 de nereguli. Citeste mai mult

Noi succese impotriva spalarii banilor in UE

Cetatenii europeni vor avea acces la registrele care contin date despre proprietarii companiilor, fara a fi nevoiti sa demonstreze un ”interes legitim”. De asemenea, trusturile vor fi obligate la aceeasi transparenta ceruta firmelor, potrivit unor amendamente la Directiva europeana impotriva spalari banilor adoptate recent in Parlamentul European. Citeste mai mult

Opinii recente

de Lidia Predescu

"Buna ziua ! Sa descriu experienta cu brd finance. . Am facut o rata la brd finance in magazinul dedeman pentru achizitionare materiale constructii. . bun totul ..."

Facebook