Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Profitul micilor intreprinderi abia acopera cheltuielile cu dobanzile la credite

Autor: Conso |

Publicat in: IMM

 

Deteriorarea capacitatilor IMM-urilor de a-si onora obligatiile fata de banci este generata de profitabilitatea redusa a acestora, durata mare de incasare a creantelor de la clienti dar si de dobanzile mari practicate de banci.

Potrivit raportului BNR asupra stabilitatii financiare din 2014, capacitatea IMM-urilor  de a-si acoperi din profituri cheltuielile cu dobanzile, desi in crestere in anul 2013, este semnificativ mai scazuta decat in cazul corporatiilor (raportul EBIT/cheltuieli cu dobanzile aferent IMM era de 1,3 fata de 4,7 in cazul corporatiilor, in decembrie anul trecut).


De vina in acest caz, pe langa dobanzile mari practicate de institutiile de credit in relatia cu micile intreprinderi, pot fi considerate profitabilitatea scazuta a IMM-urilor si durata medie in crestere de recuperare a creantelor (124 de zile in anul 2013 in cazul IMM-urilor, fata de 122 de zile in 2012, microintreprinderile recuperandu-si creantele dupa 178 de zile iar corporatiile in 78 de zile).

Alte articole din IMM

IMM

Creste plafonul de scutire de TVA de la 1 ianuarie 2018

Romania primeste o noua derogare de la Uniunea Europeana in privinta plafonului de TVA. Consiliul Uniunii a aprobat recent aceasta derogare, astfel ca, intre 2018 si 2020, plafonul pana la care firmele vor fi scutite de obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA va fi de 300.000 de lei, majorat de la 220.000 de lei. Citeste mai mult

Plata defalcata a TVA, mana cereasca pentru banci

Plata defalcata a TVA presupune costuri suplimentare pentru firme, insa aduce venituri importante bancilor. Noul sistem presupune ca fiecare firma sa isi deschida cel putin un cont nou, exclusiv pentru sumele aferente TVA, la banca sau la Trezorerie, iar pentru fiecare factura sa realizeze doua operatiuni de plata. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook