Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Pretul mare la grau a lasat in planul secund programul Primul Siloz

Autor: Conso |

Publicat in: IMM

 

Programul Primul Siloz nu a avut anul acesta succesul scontat deoarece preturile la grau s-au aflat la nivele ridicate iar agricultorii au preferat sa il comercializeze in loc sa il depoziteze.

Programul Primul Siloz, lansat in toamna anului 2009, da dreptul fermierilor sa isi depoziteze graul intr-un siloz, pentru care primesc un certificat de depozit. In baza acestui certificat, fermierii pot obtine credite de la institutiile bancare participante.

Programul vine in intampinarea producatorilor in momentele in care preturile la grau sunt reduse, deoarece le ofera posibilitatea de a amana vanzarea recoltelor in conditiile in care au la dispozitie o sursa de lichiditate alternativa, din creditele bancare garantate cu marfa detinuta.

“Anul acesta, in mod exceptional si conjunctural, pretul graului a crescut foarte mult. Practic, a crescut cel mai mult in ultimii doi ani, s-a dublat in numai cateva saptamani, astfel incat nu mai este atractiv sa-ti pastrezi graul intr-un depozit pentru ca il poti vinde la o valoare foarte buna”, a precizat Mihail Dumitru, ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.

Alte articole din IMM

IMM

Inscrierile in Programul Start-Up Nation incep in 15 iunie

Programul Start-Up Nation, prin care firmele pot primi o finantare nerambursabila de pana la 200.000 de lei, va fi lansat pe 15 iunie. Finantarea reprezinta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile. Firmele intrate in program sunt obligate, insa, sa angajeze cu contract de munca pe durata nedeterminata si cu norma intreaga cel putin doi salariati. Citeste mai mult

Set de principii europene pentru relatia dintre banci si IMM-uri

Federatia Bancara Europeana (EBF), impreuna cu alte patru asociatii bancare europene, au stabilit un set de principii de comunicare intre intreprinderile mici si mijlocii (IMM) si banci cu privire la aplicatiile de credit. Initiativa isi propune sa promoveze obtinerea unui raspuns de calitate de catre o firma in urma solicitarii de finantare. Citeste mai mult

Facebook