Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Majoritatea firmelor nu apeleaza la credite

Autor: Conso |

Publicat in: IMM

 

Aproximativ 65% dintre firme nu apeleaza la creditele de la banci sau IFN-uri si nici nu intentioneaza sa solicite un credit pe viitor, arata un sondaj realizat de BNR.

Firmele declara ca cele mai importante surse de finantare sunt cele interne, prin profitul reinvestit si majorarile de capital.

Doar 34% dintre firmele chestionate au solicitat un produs de creditare in perioada aprilie – septembrie 2013, din care numai 21% au obtinut finantarea necesara. Un numar destul de mare de firme (7%) nu au solicitat credit deoarece au considerat ca cererea lor nu ar fi acceptata.

Garantiile oferite de stat prin intermediul fondurilor de garantare joaca un rol foarte scazut in stimularea creditarii, deoarece doar 3% dintre respondenti au precizat ca utilizeaza un astfel de credit. Rezultatele sondajul arata ca garantiile financiare tind sa fie utilizate mai mult de catre firmele care activeaza in agricultura.

Alte articole din IMM

IMM

Creste plafonul de scutire de TVA de la 1 ianuarie 2018

Romania primeste o noua derogare de la Uniunea Europeana in privinta plafonului de TVA. Consiliul Uniunii a aprobat recent aceasta derogare, astfel ca, intre 2018 si 2020, plafonul pana la care firmele vor fi scutite de obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA va fi de 300.000 de lei, majorat de la 220.000 de lei. Citeste mai mult

Plata defalcata a TVA, mana cereasca pentru banci

Plata defalcata a TVA presupune costuri suplimentare pentru firme, insa aduce venituri importante bancilor. Noul sistem presupune ca fiecare firma sa isi deschida cel putin un cont nou, exclusiv pentru sumele aferente TVA, la banca sau la Trezorerie, iar pentru fiecare factura sa realizeze doua operatiuni de plata. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook