Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

FNGCIMM dezminte acuzatiile Libra Bank ca nu plateste garantiile la timp

Autor: Conso |

Publicat in: IMM

 

Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM considera ca acuzatiile presedintelui Libra Internet Bank („FNGCIMM nu mai transmite in timp util raspunsurile privind acordarea garantiilor si nu mai plateste despagubirile”) sunt nefondate.

Criticile formulate impotriva FNGCIMM vizau in principal timpul de raspuns al fondului la solicitarile de garantare introduse de banci si acordarea despagubirilor derivand din scrisoarea de garantare. Reprezentantii fondului arata ca timpul mediu de raspuns de la primirea documentatiei complete pana la solutionarea cererii de garantare este de 2,36 zile lucratoare. Iar cand sunt necesare clarificari suplimentare, durata de solutionare creste, in medie, de la 2,3 la 6,3 zile lucratoare.


In ceea ce priveste plata „imediata” a garantiilor pentru creditele neperformate, FNGCIMM precizeaza ca aceasta e conditionata de justificarea legala a cererilor. Iar in cazul prezentat de presedintele Libra Internet Bank, n-ar fi vorba despre neplata garantiilor, ci despre respingerea la plata a unor documente care sunt neconforme conventiilor semnate cu banca in cauza. FNGCIMM arata ca in primele 9 luni din 2014, Fondul a solutionat de doua ori mai multe cereri de plata de garantii in comparatie cu perioada similara din 2013.

In interviul pentru Mediafax din 13 octombrie, presedintele Libra Internet Bank, Emil Bituleanu, afirma ca „nu se mai cunosc regulile jocului, raspunsurile nu mai vin la timp din partea Fondului, iar despagubirile nu se acorda, situatia schimbandu-se incepand din acest an”. Acesta sublinia ca Libra a trimis Fondului solicitari de despagubire pentru zece dosare, dintre care pentru cinci s-a depasit deja termenul de 90 de zile in care trebuia efectuata plata, fara un raspuns din partea FNGCIMM.

"Daca Fondul de Garantare nu ne despagubeste pe noi, care suntem in zona cu cel mai mic risc si am platit mai multe comisioane decat am cerut despagubiri, ce sens mai are sa colaboram?!”, incheia Bituleanu care anunta ca banca va actiona FNGCIMM in instanta pentru recuperarea acestor sume (2,8 milioane de lei).

Alte articole din IMM

IMM

Corespondenta dintre firme si Fisc se muta online

Firmele vor putea sa-si depuna online declaratiile fiscale la Fisc si sa primeasca tot electronic corespeondenta de la autoritatile fiscale. Facilitatea este valabila dupa ce Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ASF) a extins serviciul Spatiul Privat Virtual (SPV) pentru toti contribuabilii. Citeste mai mult

Firmele romanesti, codase la utilizarea tehnologiilor digitate

Firmele romanesti sunt optimiste in privinta beneficiilor oferite de tehnologia digitala in viitor, dar in prezent sunt in urma celor din Europa la utilizarea acestora. Mai mult, mitul referitor la competentele digitale superioare ale romanilor este demontat intr-un studiu realizat pentru Microsoft la nivel european printre IMM-uri. Citeste mai mult

Opinii recente

de Marie-Anne Budur

"În luna septembrie anul 2015 am f?cut demersurile pentru un credit ipotecar la Garanti Bank. De?i sunt cu cardul de salariu la dân?ii ..."

Facebook