Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

FNGCIMM dezminte acuzatiile Libra Bank ca nu plateste garantiile la timp

Autor: Conso |

Publicat in: IMM

 

Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM considera ca acuzatiile presedintelui Libra Internet Bank („FNGCIMM nu mai transmite in timp util raspunsurile privind acordarea garantiilor si nu mai plateste despagubirile”) sunt nefondate.

Criticile formulate impotriva FNGCIMM vizau in principal timpul de raspuns al fondului la solicitarile de garantare introduse de banci si acordarea despagubirilor derivand din scrisoarea de garantare. Reprezentantii fondului arata ca timpul mediu de raspuns de la primirea documentatiei complete pana la solutionarea cererii de garantare este de 2,36 zile lucratoare. Iar cand sunt necesare clarificari suplimentare, durata de solutionare creste, in medie, de la 2,3 la 6,3 zile lucratoare.


In ceea ce priveste plata „imediata” a garantiilor pentru creditele neperformate, FNGCIMM precizeaza ca aceasta e conditionata de justificarea legala a cererilor. Iar in cazul prezentat de presedintele Libra Internet Bank, n-ar fi vorba despre neplata garantiilor, ci despre respingerea la plata a unor documente care sunt neconforme conventiilor semnate cu banca in cauza. FNGCIMM arata ca in primele 9 luni din 2014, Fondul a solutionat de doua ori mai multe cereri de plata de garantii in comparatie cu perioada similara din 2013.

In interviul pentru Mediafax din 13 octombrie, presedintele Libra Internet Bank, Emil Bituleanu, afirma ca „nu se mai cunosc regulile jocului, raspunsurile nu mai vin la timp din partea Fondului, iar despagubirile nu se acorda, situatia schimbandu-se incepand din acest an”. Acesta sublinia ca Libra a trimis Fondului solicitari de despagubire pentru zece dosare, dintre care pentru cinci s-a depasit deja termenul de 90 de zile in care trebuia efectuata plata, fara un raspuns din partea FNGCIMM.

"Daca Fondul de Garantare nu ne despagubeste pe noi, care suntem in zona cu cel mai mic risc si am platit mai multe comisioane decat am cerut despagubiri, ce sens mai are sa colaboram?!”, incheia Bituleanu care anunta ca banca va actiona FNGCIMM in instanta pentru recuperarea acestor sume (2,8 milioane de lei).

Alte articole din IMM

IMM

Creste plafonul de scutire de TVA de la 1 ianuarie 2018

Romania primeste o noua derogare de la Uniunea Europeana in privinta plafonului de TVA. Consiliul Uniunii a aprobat recent aceasta derogare, astfel ca, intre 2018 si 2020, plafonul pana la care firmele vor fi scutite de obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA va fi de 300.000 de lei, majorat de la 220.000 de lei. Citeste mai mult

Plata defalcata a TVA, mana cereasca pentru banci

Plata defalcata a TVA presupune costuri suplimentare pentru firme, insa aduce venituri importante bancilor. Noul sistem presupune ca fiecare firma sa isi deschida cel putin un cont nou, exclusiv pentru sumele aferente TVA, la banca sau la Trezorerie, iar pentru fiecare factura sa realizeze doua operatiuni de plata. Citeste mai mult

Opinii recente

de Andreea Buruiana

"Din pacate prin experienta celor de mai jos am trecut si eu. . . mi-au cerut o copie dupa CI veche, pe care o aveam ..."

Facebook