Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CE: IMM-urile romanesti stau slab la vanzarile online

Autor: Conso |

Publicat in: IMM

 

Romania este pe ultimul loc in Uniunea Europeana in functie de nivelul integrarii tehnologiilor digitale in mediul de afaceri, potrivit unui raport al Comisiei Europene. Institutia recomanda companiilor romanesti sa exploateze mai bine avantajele oferite de retelele de socializare, de comertul online si de aplicatiile de tip cloud.

In editia din 2016 a Indicelui Economiei si Societatii Digitale (DESI), elaborat de Comisia Europeana, Romania a obtinut un scor general de 0,35 puncte, in urcare de la 0,32 puncte in anul precedent, insa cresterea nu a fost suficienta pentru ca tara sa avanseze de pe ultima pozitie a clasamentului, unde se mentine pentru al treilea an consecutiv, in pofida progreselor inregistrate la capitole precum conectivitate si utilizarea internetului.

Potrivit raportului, doar 7,4% dintre IMM-urile romanesti vand produse sau servicii online (16% la nivelul UE), iar procentajul celor care vand online in alte state membre este si mai redus, de numai 1,9% (7,5% in UE). Vanzarile online au o contributie scazuta, de 4,9% din cifra de afaceri a companiilor.

“Daca nu vor profita de oportunitatile comertului online, intreprinderile din Romania vor avea dificultati in a concura in economia digitala globala. (...) Intreprinderile din Romania ar trebui sa exploateze mai bine avantajele oferite de retelele de socializare, de comertul online si de aplicatiile de tip cloud”, se arata in documentul CE.

Desi in urcare usoara fata de editia anterioara, procentul companiilor din Romania care utilizeaza tehnologii precum schimbul electronic de informatii (ERP) sau retelele de socializare este printre cele mai scazute din UE. Astfel, 22% dintre companiile romanesti folosesc tehnologiile ERP in relatia cu clientii si alte companii, comparativ cu 36% dintre firmele din UE.

Companiile din Romania folosesc putin retelele sociale


Totodata, retelele de socializare sunt utilizate de 6,5% dintre companiile din Romania, fata de 18% la nivelul UE, iar rata de utilizare a serviciilor de cloud (5,7%) ramane una dintre cele mai mici din Uniune, chiar daca a crescut de la 2,8% in anul precedent.

Comparativ cu anul trecut, un procent mai important din populatie este abonat la retele in banda larga si datorita calitatii ridicate a acestora, insa nivelul scazut al competentelor digitale si al increderii utilizatorilor pare a fi o piedica in calea dezvoltarii economiei digitale a tarii, mai reiese din raport.

Clasamentul general, pe tari, ramane dominat, si anul acesta, de Danemarca (0,68 puncte), Olanda (0,673 puncte), Suedia (0,672 puncte) si Finlanda (0,669 puncte), in timp ce media europeana se situeaza la 0,52 puncte. Scorul maxim este de un punct si nu a fost obtinut de niciunul dintre statele membre UE.

Alte articole din IMM

IMM

Creste plafonul de scutire de TVA de la 1 ianuarie 2018

Romania primeste o noua derogare de la Uniunea Europeana in privinta plafonului de TVA. Consiliul Uniunii a aprobat recent aceasta derogare, astfel ca, intre 2018 si 2020, plafonul pana la care firmele vor fi scutite de obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA va fi de 300.000 de lei, majorat de la 220.000 de lei. Citeste mai mult

Plata defalcata a TVA, mana cereasca pentru banci

Plata defalcata a TVA presupune costuri suplimentare pentru firme, insa aduce venituri importante bancilor. Noul sistem presupune ca fiecare firma sa isi deschida cel putin un cont nou, exclusiv pentru sumele aferente TVA, la banca sau la Trezorerie, iar pentru fiecare factura sa realizeze doua operatiuni de plata. Citeste mai mult

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook