top banner

ANAF extinde Spatiul privat virtual la persoane juridice

29 Mai 2017 | Autor: Conso

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) extinde Spatiul privat virtual(SPV), incepand cu 1 iunie, la firme si la entitatile fara personalitate juridica. Insa, in perioada 29 mai ora 9:00 pana in 30 mai ora 12:00, acesta se va afla in proces de mentenanta.
Ordinul Ministerului Finantelor, care aproba procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre MFP sau organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica a fost publicat in Monitorul Oficial.
Pana acum, doar persoanele fizice, persoanele fizice autorizate (PFA) si intreprinderile individuale (II) puteau utiliza acest serviciu.
Astfel, serviciile de comunicare electronica, respectiv comunicarea prin SPV si comunicarea prin serviciul “Buletinul informativ” sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24, mentioneaza Fiscul.
Cum se pot identifica firmele in SPV?
Firmele sau alte entitati fara personalitate juridica se pot identifica in Spatiul privat virtual cu certificatul calificat al societatii sau al entitatii fara personalitate juridica sau cu certificatul calificat detinut de persoana fizica reprezentant legal al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica.
De asemenea, acestea se pot identifica cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica sau cu certificatul calificat detinut de imputernicitul persoanei firmei sau al entitatii fara personalitate juridica.
Informatiile la care vor avea acces contribuabilii online
Prin Spatiul privat virtual, contribuabilii au acces la informatii precum declaratiile fiscale intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii sau cereri adresate de acestea MFP sau ANAF pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala.
In plus, contibuabilii vor putea avea acces la acte administrative fiscale, acte de executare si alte documente sau acte emise de MFP sau ANAF la cererea contribuabilului, cum ar fi certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea.
Totodata, firmele vor avea accces prin noul sistem si la registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani, la informatii referitoare la istoricul actiunilor, informatii cu privire la obligatiile de plata ale contribuabilului, informatii cu privire la livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, conform datelor preluate din declaratiile informative 394, informatii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, in vederea instiintarii contribuabililor in scopul conformarii voluntare etc.
De asemenea contribuabilii au acces la situatia obligatiilor de plata la date ce sunt disponibile dupa data de 10 a lunii curente pentru luna anterioara.
Prin intermediul serviciului Buletin Informativ sunt comunicate o serie de informatii publice cum ar fi: calendarul obligatiilor fiscale, noutati legislative, campanii derulate, ghiduri fiscale, comunicate de presa, anunturi privind actele administrativ-fiscale, anunturi de valorificare de bunuri din proprietatea privata a statului prin licitatie, anunturi de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitatie, vanzare directa etc., anunturi de achizitii bunuri si servicii, anunturi de angajare, anunturi de interes general.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Asigurări RCA

Asigurări RCA
  • Alegi cea mai bună asigurare
  • Plătești online cu cardul
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

IMM

Alte Articole

Pachetele ING FIX te ajuta sa ramai concentrat pe afacerea ta

Pachetele ING FIX te ajuta sa ramai concentrat pe afacerea ta

Predictibilitatea este una dintre principalele nevoi ale antreprenorilor romani. Mai ales in contextul local de afaceri, care este unul dinamic si pe alocuri imprevizibil.

01 Noi 2021 | IMM
IMM Factor ajuta micile afaceri cu probleme la incasarea facturilor

IMM Factor ajuta micile afaceri cu probleme la incasarea facturilor

Dupa IMM Invest si IMM Leasing, IMM Factor este al treilea program guvernamental ce incearca sa sprijine micile afaceri in cautare de finantari.

01 Sep 2020 | IMM
Alternative de finantare pentru companiile mici

Alternative de finantare pentru companiile mici

Pentru micile afaceri care au nevoie de finantare, pe langa mai cunoscutul program guvernamental IMM Invest, a aparut recent si IMM Leasing, iar bancile au la randul lor scheme de finantare cu bani europeni.

29 Iul 2020 | IMM
Programul IMM Invest: Cum sa iei bani de la stat cu dobanda zero?

Programul IMM Invest: Cum sa iei bani de la stat cu dobanda zero?

IMM Invest, programul prin care statul isi propune sa ajute firmele mici si mijlocii cu garantarea imprumuturilor si subventionarea dobanzilor pentru creditele pentru capital de lucru si investitii a demarat, zece zile mai tarziu, in viteza.

29 Apr 2020 | IMM

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul