Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

3.5 Care sunt etapele pentru persoanele juridice?

PDF Printeaza

Pentru a putea participa in cadrul programului Rabla, persoanele juridice - atat societati comerciale cat si unitatile administrative sau institutiile publice - trebuie mai intai sa obtina aprobarea de la Administratia Fondului pentru Mediu (AFM).

Perioada de organizare a sesiunii de inscriere si aprobare, precum si suma alocata fiecarei sesiuni se stabileste prin ordinul presedintelui AFM. In aceasta perioada, persoana juridica - proprietara de rable - trebuie sa depuna la autoritate un dosar ce cuprinde obligatoriu urmatoarele documente:

  • cererea de finantare, semnata de catre reprezentantul legal al proprietarului sau de catre persoana imputernicita/desemnata sa il reprezinte in cadrul programului,

  • copia actului de identitate al reprezentantului legal al proprietarului;

  • procura notariala de imputernicire a persoanei care reprezinta proprietarul in cadrul programului,

  • certificatul de inregistrare fiscala,

  • certificatul de atestare fiscala, emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice, valabil la data depunerii dosarului de inscriere, in original;

  • certificatul/certificatele de atestare fiscala emis/emise de directia/directiile de taxe si impozite locale, pentru sediul social si pentru punctul/punctele de lucru pentru care se intentioneaza achizitionarea autovehiculelor noi; daca nu este cazul, proprietarul, unitate administrativ-teritoriala, poate prezenta declaratia pe propria raspundere a secretarului;

  • certificatul de cazier fiscal, eliberat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice, valabil la data depunerii dosarului de inscriere, in original;

  • certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu, valabil la data depunerii dosarului de inscriere, in original;

  • certificatele de inmatriculare a autovehiculelor uzate, in copii certificate "Conform cu originalul";

  • cu exceptia proprietarului, operator economic: copiile formularelor de raportare contabila la incheierea ultimului exercitiu financiar, vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice.

Alaturi de aceste documente mai trebuie prezentate actele de identitate ale societatii, precum si declaratii privind alte ajutoare de stat primite in ultimii 3 ani.

Societatea mai trebuie sa precizeze si numarul de autovehicule pe care intentioneaza sa le achizitioneze prin program si marca acestora, precum si valoarea totala a finantarii solicitate, reprezentand primele corespunzatoare autovehiculelor pe care urmeaza sa le caseze.

Publicarea listei proprietarilor acceptati se va face pe pagina de internet a Administratiei Fondului de Mediu.

Societatile comerciale sau institutiile publice acceptate trebuie sa predea spre casare autovehiculele uzate unui colector autorizat, pe baza carora vor primi cate un tichet valoric de 3.800 lei.

Ulterior, beneficiarii se pot inscrie la un dealer sau producator autorizat in vederea achizitionarii unui autovehicul nou, pe baza unui dosar ce trebuie sa contina urmatoarele documente:

  • actul de identitate al reprezentantului legal al proprietarului sau actul de identitate al persoanei imputernicite/desemnate de catre reprezentantul legal al proprietarului, in original si copie (originalul se restituie)

  • procura de imputernicire/actul de desemnare a persoanei imputernicite/desemnate de catre reprezentantul legal al proprietarului, in original, daca este cazul

  • tichetul/tichetele valorice in original

  • certificatul de distrugere a autovehiculului uzat, in copie legalizata

  • certificatul de radiere din evidenta circulatiei a autovehiculului vechi, in original

  • declaratia pe proprie raspundere, in forma autentificata de notarul public, prin care proprietarul isi exprima in mod explicit optiunea de a achizitiona autovehiculul nou la finalul perioadei de leasing, in cazul intentiei acestuia de a obtine finantare in baza contract de leasing financiar.

In factura emisa de producator sau dealer se va evidentia pretul autovehiculului nou, precum si diferenta de plata aferenta reducerii oferite de stat prin primele de casare.


Vocea clientului

Cele mai comentate

BCR

247 Opinii

CEC Bank

214 Opinii

Foloseste cuprinsul pentru a naviga direct la sectiunea ghidului care te intereseaza. Te sfatuim sa citesti cu atentie informatiile din aceste pagini, pentru a intelege cat mai bine detaliile produsului sau serviciului.

Alte ghiduri:

  • Credite nevoi personaleGhid credite nevoi personale: ce tipuri de credite de consum ofera bancile, cum se obtine un credit de nevoi personale, conditii si documente necesare, termeni de acordare credit de consum. Ghid complet.
  • Dobanda anuala efectiva
  • Asigurari autoGhid asigurari auto: ce este polita RCA, limite de despagubire, ce inseamna bonus-malus, cum se acorda despagubiri prin polita de asigurare RCA, etc. Ghid complet.

Facebook