Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

1.6 Analiza pietei

PDF Printeaza

Exista doua modalitati de analiza a pietelor financiare: tehnica si fundamentala.

Analiza tehnica reprezinta studiul evolutiei pretului pe baza graficelor cu scopul previzionarii evolutiei viitoare. Timingul sau momentul in care decizi sa cumperi/sa vinzi este foarte important, iar analiza tehnica iti determina punctele de intrare si iesire.

Filozofia analizei tehnice:
1. In actiunea pietei sunt reflectate toate informatiile
2. Preturile se misca in trend-uri
3. Istoria se repeta

Analiza fundamentala se refera la studiul elementelor de baza ce influenteaza economia unei entitati anume. Este o metoda de studiu ce incearca sa previzioneze modificarea pretului si trendul pietei prin analiza indicatorilor economici, politicilor de guvernare si a factorilor sociali.

Cei mai importanti indicatori sunt: rata dobanzii, inflatia la nivelul consumatorilor si producatorilor, produsul intern brut, rata somajului, increderea consumatorilor, etc.

Tehnicieni vs Fundamentalisti

Atat analistii tehnici cat si „fundamentalistii“ sunt preocupati de aceeasi problema, cum sa previzioneze piata. Abordarea insa este diferita: fundamentalistii studiaza cauza miscarilor pietei, in timp ce tehnicienii studiaza efectele.

Fundamentalistii sunt interesati de valoarea intrinseca si care sunt factorii care afecteaza valoarea intrinseca. 

Tehnicienii considera ca preturile reflecta elementele fundamentale, si de aceea nu mai este necesar studiul indicatorilor fundamentali, ceea ce inseamna ca citirea graficelor devine o forma scurta a analizei fundamentale.

Vocea clientului

Cele mai comentate

BCR

247 Opinii

CEC Bank

214 Opinii

Foloseste cuprinsul pentru a naviga direct la sectiunea ghidului care te intereseaza. Te sfatuim sa citesti cu atentie informatiile din aceste pagini, pentru a intelege cat mai bine detaliile produsului sau serviciului.

Alte ghiduri:

Facebook