Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

2.5 Cum este strategia influentata de risc?

PDF Printeaza

Capacitatea fiecaruia de a tolera riscul este factorul principal de care trebuie tinut cont in alegerea strategiei de investitii. Anumite persoane isi asuma riscuri mari, jucand sume importante de bani, de multe ori, in actiuni pur speculative.

Pe de alta parte, altii prefera siguranta depozitelor bancare sau chiar a banilor la saltea, chiar daca acest lucru inseamna numai mentinerea sau chiar scaderea puterii de cumparare a banilor. 

De obicei, persoanele tinere care au castiguri mari si putine responsabilitati financiare, tind sa-si asume riscuri mai mari, mai ales daca nu au experimentat o perioada de instabilitate financiara la nivelul economiei. 

Persoanele aproape de pensionare, cele cu obligatii financiare mai importante sau cei care au trecut prin perioade de instabilitate financiara – cum ar fi o depreciere valutara de proportii sau inflatie ridicata – sunt predispusi sa aiba o atitudine mai conservatoare. 

Pentru persoanele fara prea multa experienta la bursa sunt recomandate strategiile pe termen lung (perioadele mai mari de 5 ani).  

Cea mai folosita strategie este cumpara si pastreaza, care presupune de regula achizitionarea de actiuni emise de companii solide si cu buna reputatie si pastrarea lor in portofoliu. In timp, este de asteptat ca valoarea actiunii sa creasca. In plus, trebuie avut in vedere ca daca o actiune nu se ridica la nivelul asteptarilor, iar altele similare cresc mai repede, este tot o decizie strategica de a vinde si cumpara altceva in schimb.


Vocea clientului

Cele mai comentate

BCR

247 Opinii

CEC Bank

214 Opinii

Foloseste cuprinsul pentru a naviga direct la sectiunea ghidului care te intereseaza. Te sfatuim sa citesti cu atentie informatiile din aceste pagini, pentru a intelege cat mai bine detaliile produsului sau serviciului.

Facebook