Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cuprins

2.2 Cum se pot face cumparaturi sigure pe internet?

PDF Printeaza

Cardul de debit poate fi folosit pentru a face cumparaturi sigure pe internet atat pe siteuri din tara, cat si din strainatate, daca aveti un card cu utilizare internationala. Pentru afla aria de utilizare a cardului, verificati daca pe el scrie «Valid only in Romania», ceea ce inseamna ca este un card cu utilizare nationala. In caz contrar, aria de folosire este internationala, asa cum se intampla cu majoritatea cardurilor emise in prezent.

Pentru a face cumparaturi in deplina siguranta in mediul virtual, trebuie verificat mai intai daca pe site-ul comerciantului este prezenta sigla «MasterCard Secure Code» sau «Verified by Visa». Cele doua logo-uri semnaleaza ca site-ul este inscris in sistemul de plati securitizate online, dezvoltat de MasterCard Worldwide si Visa International. Acesta protejeaza posesorii de carduri si permite comerciantilor si bancilor sa-l identifice pe detinatorul cardului cu care se platesc cumparaturile.

Pentru a folosi cardul pe internet, clientii trebuie mai intai sa se inroleze in sistem. Acest lucru se poate face online, accesand site-ul bancii emitente. Cu ocazia inrolarii, clientii isi aleg o parola care va avea rolul pe care codul PIN il are la bancomat.

La fiecare tranzactie pe internet, sistemul de plati va solicita confirmarea tranzactiei prin introducerea parolei. Astfel, chiar daca cineva afla seria cardului si celelalte date inscrise pe el, nu va putea face plati online daca nu stie si parola.

Nu toate bancile emitente participa la standardul comun dezvoltat de MasterCard Worldwide si Visa International, astfel ca trebuie intrebata banca emitenta daca se poate folosi cardul pentru plati securitizate pe internet.

Pe langa faptul ca platile se deruleaza in siguranta, cumparaturile pe internet mai si au un alt avantaj: in cazul in care bunurile livrate nu sunt corespunzatoare sau nu mai sunt pe placul cumparatorului, se poate cere comerciantului returnarea banilor. Optiunea este valabila 10 zile lucratoare de la livrare, iar clientul nu este obligat sa invoce nici un motiv pentru a solicita acest lucru si nici nu trebuie sa plateasca penalizari.

Asa ca pastrati chitanta si ambalajele originale ale produsului. In maxim 30 de zile, banii trebuie primiti inapoi, singurul cost suportat de client fiind cel legat de returnarea produsului. Acest drept este prevazut in legea privind contractele la distanta, astfel ca in cazul in care intampinati rezistenta, va puteti adresa Oficiilor Teritoriale pentru Protectia Consumatorului.


Vocea clientului

Cele mai comentate

BCR

247 Opinii

CEC Bank

214 Opinii

Foloseste cuprinsul pentru a naviga direct la sectiunea ghidului care te intereseaza. Te sfatuim sa citesti cu atentie informatiile din aceste pagini, pentru a intelege cat mai bine detaliile produsului sau serviciului.

Alte ghiduri:

  • Depozite
  • Biroul de CreditGhid Biroul de Credit: ce este Biroul de Credit, calcul scoring Biroul de Credit, dupa cate zile se raporteaza sau se sterg restantele, etc. Ghid complet pe Conso.ro
  • Drepturile consumatorilor de crediteGhid despre drepturile consumatorilor de credite: drepturi la analiza dosarului, conditii renuntare credit, sfaturi de la ANPC privind OUG 50/2010. Ghid complet.

Facebook