Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cuprins

2.7 Cum se poate contesta o tranzactie?

PDF Printeaza

Extrasele de cont pentru carduri trebuie verificate cu regularitate. Acesta este singurul mod prin care se poate observa daca au aparut tranzactii frauduloase.
In general, este recomandat sa solicitati bancii emitente explicatii despre orice tranzactie care pare suspecta.

Conform legii, detinatorul este obligat sa comunice bancii la linia de urgenta orice eroare sau neregula aparuta in gestionarea contului de card. Ulterior, pentru orice tranzactie frauduloasa va fi responsabila banca.

Ca si in cazul pierderii sau furtului cardului, posesorul este protejat si pentru fraudele aparute pana la sesizarea bancii. In acest caz, el va putea fi despagubit pentru tranzactiilor frauduloase mai mari de 150 euro, cu conditia ca banca sa nu poata dovedi ca detinatorul cardului a actionat cu neglijenta. Anuntarea unei tranzactii suspecte cu intarziere poate fi considerata un caz de culpa.

Pe de alta parte, daca s-a utilizat cardul fara a fi prezentat fizic si fara identificarea electronica a acestuia (fara a se introduce codul PIN), atunci clientul nu este considerat vinovat pentru tranzactiile efectuate. Mai mult, chiar si daca s-a solicitat codul PIN, acest lucru nu inseamna automat ca raspunderea pentru tranzactiile frauduloase va apartine clientului.


Vocea clientului

Cele mai comentate

BCR

247 Opinii

CEC Bank

214 Opinii

Foloseste cuprinsul pentru a naviga direct la sectiunea ghidului care te intereseaza. Te sfatuim sa citesti cu atentie informatiile din aceste pagini, pentru a intelege cat mai bine detaliile produsului sau serviciului.

Alte ghiduri:

  • Depozite
  • Biroul de CreditGhid Biroul de Credit: ce este Biroul de Credit, calcul scoring Biroul de Credit, dupa cate zile se raporteaza sau se sterg restantele, etc. Ghid complet pe Conso.ro
  • Drepturile consumatorilor de crediteGhid despre drepturile consumatorilor de credite: drepturi la analiza dosarului, conditii renuntare credit, sfaturi de la ANPC privind OUG 50/2010. Ghid complet.

Facebook