Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Volksbank: Numarul clientilor nemultumiti a scazut puternic in ultimele luni

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Daca in toamna ponderea clientilor Volksbank nemultumiti de contractele de credit ajungea la 25% din portofoliu, numarul acestora a scazut la 3%, respectiv 2.200 clienti, conform oficialilor bancii.

“Majoritatea nemultumirilor erau legate de OUG 50. Acest aspect a fost rezolvat de la sine in iarna, cand a fost adoptata legea 288/2010”, a precizat Lucian Cojocaru, vicepresedintele Volksbank.

In ceea ce priveste insa pierderea suferita de banca ca urmare a aplicarii OUG 50, reprezentantii bancii au indicat suma de 10 milioane euro, constituita in special din amenzi primite de la ANPC, onorariul avocatilor si alte cheltuieli pe care gestionarea relatiei cu clientii nemultumiti le-a generat.

Principala nemultumire a clientilor a constat in existenta comisionului de risc in contractele de credit, comision nerecunoscut de noile acte normative. Volksbank nu a acceptat eliminarea acestui cost, in special in conditiile in care el cumula aproape 30% din costul total aferent creditului.

In ceea ce priveste pierderea pe partea reputationala, mai greu de cuantificat, oficialii bancii considera ca intr-un an lucrurile se vor reintoarce la starea de dinaintea problemelor iscate de adoptarea OUG 50 si de procesele colective.

In prezent, Volksbank gestioneaza un portofoliu de 75.000 de credite acordate persoanelor fizice, valoarea totala a creditelor ajungand la 3,2 miliarde euro la finalul lui 2010.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Limitarea creditarii populatiei, analizata la BNR

Banca Nationala a Romaniei (BNR) analizeaza, din nou, impunerea unor masuri de limitare a creditarii populatiei. Specialistii institutiei sustin ca viteza de crestere a imprumuturilor contractate de persoanele fizice devine ingrijoratoare, dar inca nu a depasit pragul de alerta. Citeste mai mult

ANPC ia bancile la puricat

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a inaintat in instanta 46 de actiuni impotriva bancilor, pentru clauze abuzive din contracte de credit, in perioada 2016 – 2017. In aceeasi perioada, institutia a emis noua ordine prin care s-a dispus incetarea practicilor comerciale incorecte. Citeste mai mult

Facebook