Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Volksbank: Numarul clientilor nemultumiti a scazut puternic in ultimele luni

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Daca in toamna ponderea clientilor Volksbank nemultumiti de contractele de credit ajungea la 25% din portofoliu, numarul acestora a scazut la 3%, respectiv 2.200 clienti, conform oficialilor bancii.

“Majoritatea nemultumirilor erau legate de OUG 50. Acest aspect a fost rezolvat de la sine in iarna, cand a fost adoptata legea 288/2010”, a precizat Lucian Cojocaru, vicepresedintele Volksbank.

In ceea ce priveste insa pierderea suferita de banca ca urmare a aplicarii OUG 50, reprezentantii bancii au indicat suma de 10 milioane euro, constituita in special din amenzi primite de la ANPC, onorariul avocatilor si alte cheltuieli pe care gestionarea relatiei cu clientii nemultumiti le-a generat.

Principala nemultumire a clientilor a constat in existenta comisionului de risc in contractele de credit, comision nerecunoscut de noile acte normative. Volksbank nu a acceptat eliminarea acestui cost, in special in conditiile in care el cumula aproape 30% din costul total aferent creditului.

In ceea ce priveste pierderea pe partea reputationala, mai greu de cuantificat, oficialii bancii considera ca intr-un an lucrurile se vor reintoarce la starea de dinaintea problemelor iscate de adoptarea OUG 50 si de procesele colective.

In prezent, Volksbank gestioneaza un portofoliu de 75.000 de credite acordate persoanelor fizice, valoarea totala a creditelor ajungand la 3,2 miliarde euro la finalul lui 2010.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Guvernul a detaliat procedura insolventei personale

Procedura privind insolvanta personala prinde contur dupa aparitia normelor de aplicare a legii, care ar trebui sa intre in vigoare la data de 1 august. Prin norme sunt stabilite modalitatea de desfasurare a sedintelor de conciliere, modul de comunicare cu debitorul si creditorii, dar si componentele planului de rambursare. Citeste mai mult

Bancile ingreuneaza accesul populatiei la credite

Bancile au inasprit standardele de creditare in primul trimestru din acest an, atat pentru creditele de consum acordate populatiei, cat si pentru cele ipotecare, reiese dintr-un sondaj realizat de Banca Nationala a Romaniei (BNR). Conform documentului, accesul la creditele de consum se va ingreuna si in trimestrul doi. Citeste mai mult

Facebook