Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Utilizatorii de servicii financiare preseaza Parlamentul sa le apere interesele

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Utilizatorii de servicii financiare solicita Parlamentului adoptarea de urgenta Legii privind conversia creditelor in franci elvetieni si mentinerea in forma actuala a Legii 193/2000 privind clauzele abuzive. De asemenea, consumatorii solicita precizari in legatura cu Centrul de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul bancar.

Asociatiile care reprezinta acesti consumatori au convenit incheierea unui parteneriat strategic in scopul sustinerii eficiente a intereselor consumatorilor utilizatori de servicii financiare.

„In cadrul primei intalniri, participantii au convenit sa solicite Parlamentului adoptarea de urgenta a legii care va reglementa conversia in lei a creditelor in CHF si sa sustina pozitia AURSF-GCCC in cadrul dezbaterilor care vor avea loc pe aceasta tema la Comisia de Buget-Finante din Camera Deputatilor”, se mentioneaza intr-un comunicat comun al asociatiilor.

Semnatarele documentului sunt Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC Romania), Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF) si Grupul Clientilor cu Credite in CHF (GCCC).

Acestea au mai s-a convenit sustinerea comuna a proiectului de lege privind dare in plata, recent aprobat de Senat si care urmeaza sa intre curand in dezbaterea comisiilor de specialitate din Camera Deputatilor.

De asemenea, participantii la intalnire au reiterat opozitia lor ferma la orice tentativa de modificare a legii 193/2000, urmand sa solicite in acest sens Comisiei Juridice a Camerei Deputatilor sa renunte la examinarea acestui proiect de lege.

Consumatorii cer transparenta in organizarea SAL-ului bancar

Reprezentantii consumatorilor au stabilit o abordare comuna si recentei reglementari a solutionarii alternative a litigiilor in domeniul bancar.

„S-a stabilit participarea comuna la sedintele comisiilor de specialitate din Camera Deputatilor, in vederea depunerii de amendamente care sa corecteze neconcordantele existente in actuala forma a Ordonantei 38 fata de prevederile Directivei 11/2013. In plus, s-a stabilit initierea de demersuri comune, inclusiv pe calea instantelor judecatoresti, in vederea clarificarii modului in care s-a facut desemnarea si validarea membrilor Colegiului de coordonare a Centrului SAL din domeniul bancar, precum si respectarea conditiilor prevazute de Ordonanta 38, avand in vedere lipsa totala de transparenta in care s-a desfasurat acest proces, numele membrilor fiind dezvaluite de un articol din presa”, se mai arata in comunicatul citat.


Potrivit participantilor la intalnire, este profund ingrijoratoare perspectiva de functionare, prezenta si viitoare, a acestui organism. In plus, ei si-au exprimat ingrijorarea cu privire la reglementarea activitatii corpului de conciliatori care urmeaza sa analizeze litigiile dintre consumatori si banci, avand in vedere lipsa oricarei informatii publice privind activitatea desfasurata pana in prezent, desi exista informatii credibile care plaseaza demararea activitatii Colegiului la inceputul lunii octombrie.

ANPC trebuie sa fie independenta politic

In alta ordine de idei, Asociatiile de consumatori au au hotarat adoptarea unui Apel pentru crearea unei autoritati pentru protectia consumatorilor autonome si independente de interesele politice (similara BNR, ASF, ANCOM, ANRE, Consiliul Concurentei, etc.). „Apelul adresat Guvernului, Parlamentului si partidelor politice este deschis pentru semnare tuturor celor interesati”, sustin Asociatiile semnatare.

Necesitatea acestui demers a aparut in contextul schimbarii intempestive a presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), pentru a evita producerea pe viitor a unor asemenea situatii.

Potrivit apelului, consumatorii nu beneficiaza de o Autoritate Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) independenta de interesele politice, la fiecare schimbare de guvern, si uneori chiar in timpul existentei aceluiasi guvern, conducerea sau o parte a conducerii ANPC a fost schimbata, fara justificare, in afara de apartenenta politica a celor vizati, iar desele schimbari ale conducerii ANPC (5 presedinti in ultimii 7 ani) au afectat interesele consumatorilor.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

ANPC castiga definitiv procesul cu Alpha Bank pe clauze abuzive

Alpha Bank a pierdut definitiv un proces pe clauze abuzive cu ANPC, dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a respins apelul bancii. In acest conditii, institutia de credit este obligata sa elimine mai multe clauze privind dobanzile si comisioanele din contractele de credit de consum incheiate inainte de 2010. Citeste mai mult

Inasprirea creditelor ipotecare pare a se fi incheiat

Concurenta din piata bancara este unul dintre factorii care au determinat bancile sa revina cu avansurile la creditele ipotecare la niveluri accesibile pentru clienti, dupa majorarile masive din prima parte a anului trecut. Acest aspect reiese dintr-un sondaj realizat de Banca Nationala a Romaniei (BNR) privind standardele de creditare. Citeste mai mult

Opinii recente

de Mihai Petruta

"Dupa ce angajatii de la reprezenta Raiffeisen te conving sa inchei contract, altii se ocupa de tine doar prin telefon!! Nu am obtinut ..."

Facebook