Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

(P) Studiu privind comportamentul consumatorilor in timpul vacantei de iarna

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 
(P) Studiu privind comportamentul consumatorilor in timpul vacantei de iarna (P) Studiu privind comportamentul consumatorilor in timpul vacantei de iarna

Cand vine vorba de vacantele de iarna, care sunt cele mai uzuale cheltuieli pentru consumatori? Cine cheltuie cel mai mult de sarbatori? Cine tinde sa cumpere mai multe jucarii si cine investeste mai mult in servicii de infrumusetare? Cine isi cheltuie banii de sarbatori pe echipamente sportive si cine pe electronice si electrocasnice?

Ferratum Grup, unul dintre jucatorii importanti pe piata imprumuturilor rapide, si-a rugat clientii din 21 tari sa isi analizeze comportamentul privind cheltuielile in timpul vacantei de iarna. Un total de 14.205 de familii de clasa mijlocie au completat sondajul despre cat anume si unde isi cheltuie veniturile pe timpul iernii.

Sondajul indica faptul ca lucrurile arata aproape la fel in aceasta iarna ca si anul trecut. Aproape 65% vor mentine aceleasi cheltuieli precum cele din 2014, in vreme ce 20 de procente dintre familiile respondente planuiesc sa cheltuiasca mai putin in vacanta de Craciun, comparativ cu anul precedent.

Cu toate acestea, sondajul a evidentiat anumite diferente surprinzatoare in ceea ce priveste cheltuielile de vacanta intre tari.

Englezii si-au propus sa cheltuiasca cel mai mult in vacanta de iarna

Conform Barometrului international de iarna Ferratum, Marea Britanie si Slovacia se afla in topul celor care vor face cheltuieli pentru vacanta (raportate la venitul familiei) cu 38,5% respectiv 31,4% (Marea Britanie - 1144 euro, Slovacia 655 euro). Finalul clasamentului este ocupatde Norvegia si Olanda, locuitorii acestor tari cheltuind cea mai mica parte din venitul familiei in perioada Craciunului (12,6%, respectiv 9,4%).

Marea Britanie ocupa primul loc si in topul achizitiilor facute online din total cumparaturi in perioada sarbatorilor de iarna 2015 cu un procent de 38,9%, fiind urmata de Germania (31,6%) si de Olanda (27,2%).

Cine prefera cumparaturile clasice in locul celor online? Estonia, Australia si Croatia ocupa ultimele trei locuri ale acestui clasament cu procente de 15% (Estonia, Australia), respectiv 13% (Croatia).

Cum se pozitioneaza Romania?

Inceeaceprivesteromanii, din Barometrul de iarnaFerratumreiesecapeprimulloc in topulcheltuielilor de Craciunsuntjucariilesidulciurile, inprocenteegale de 20%, urmatorullocfiindocupat cu un procent de 16% de bunurigeneraleincasa, invremece 12% se vorcheltuipecartisi tot 12% pecosmetice.

Inrandultarilorunde s-a desfasuratBarometrul de iarnaFerratum, Romania se pozitioneazausorpeste media acestora, dedicandcheltuielilor de sarbatoriunsfert din veniturilelunare ale familieiechivaletul a 356 de euro.


Care sunt cele mai frecvente cheltuieli in vacanta de iarna

Cea mai frecventa cheltuiala in Barometrul international de iarna 2015 este aceea pentru achizitia de jucarii - o medie de 17% din venitul disponibil al unei familii. 10 tari din totalul de 21 ce au participat la sondaj, au pus pe primul loc jucariile, ca si cheltuiala principala de Craciun: Slovacia (24,7%), Australia (23,1%) Spania (29,9%), Lituania (20,7%), Romania (19,7%), Cehia (26,7%), Germania (18,2%), Bulgaria (26,9%), Letonia (24,7%), Franta (27,6%) si Danemarca (25,8%).

Pe locul al doileain topul cheltuielilor de iarna se afla cartile. Cei mai pasionati de carti si lectura in aceasta iarna, ce au pus achizitionarea acestora pe primul loc sunt respondentii din: Croatia (32,3%), Estonia (22,9%) si Suedia (25,5%). Pe ultimul loc la achizitionarea de carti, conform sondajului, sunt respondentii din:  Finlanda (10,5%), Polonia (6,3%), Australia (7,5%) si Slovacia (8,7%). 

Dulciurile si delicatesele culinare ocupa locul al treilea in topul preferintelor in randul celor 21 tari. Romania conduce clasamentul celei de-a treia categorii cu un procent de 19,7% din cheltuielile alocate acestei categorii, fiind urmata in deaproape de Bulgaria cu 18,4%, Letonia cu 17,2% , Lituania cu 15,7% si Polonia cu 14,1% .

O alta categorie foarte importanta pentru respondenti este cea vestimentara. Barometrul international de iarna arata de asemenea ca hainele si incaltamintea ocupa un procent important din cheltuielile de sarbatori. Pe primul loc se situeaza respondentii din Canada, cu un procent de 40%, urmati de cei din Noua Zeelanda si Norvegia cu un procent de 27% si de cei din Marea Britanie cu 22,6%.

In top 12 cheltuieli in perioada Sarbatorilor de iarna se mai afla achizitionarea de electronice, cosmetice, echipamente sportive, ultimele doua locuri fiind ocupate de cheltuielile cu muzica si cele cu bonurile cadou.

(P) Studiu privind comportamentul consumatorilor in timpul vacantei de iarna
(P) Studiu privind comportamentul consumatorilor in timpul vacantei de iarna

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Dobanzi minime la creditele in lei

Dobanzile la creditele in lei intra in noul trimestru la minime istorice. Cei care au astfel de contracte in derulare vor avea, pentru urmatoarele trei luni, rate mai mici decat cele din trimestrul anterior. Indicele ROBOR la trei luni s-a situat, in ultima zi a lunii septembrie, la nivelul de 0,69 % pe an. Citeste mai mult

Cardul de credit pierde teren in favoarea creditului de consum

Cardul de credit pierde teren de la an la an in fata creditului de consum. Romanii folosesc tot mai rar aceasta forma de plata pentru cumparaturile de mica valoare, iar pentru cele mai substantiale apeleaza la credite, reiese din raportul Asociatiei Societatilor Financiare - ALB Romania. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook