Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Romanilor le este teama sa faca un credit

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) solicita bancilor si IFN-urilor sa fie mai deschise fata de clientii care au in prezent situatii dificile, sa gaseasca solutii optime, inclusiv in sensul impartirii riscului valutar cu clientii.

Presedintele institutiei a atras atentia institutiilor financiare cu privire la scaderea increderii consumatorilor in sistemul financiar-bancar. Totodata, el a cerut reglementarea comportamentului recuperatorilor de creante. 

"Fac un apel catre institutiile financiar-bancare sa fie mai deschise sau sa aiba o deschidere mult mai larga fata de consumatorii aflati in situatii dificile in acest moment si ar trebui sa venim cu solutii optime. Credibilitea in institutiile financiar-bancare este scazuta, romanii nu mai au incredere, le e teama sa faca un credit si orice oferte le faceti va rog sa fie corecte, transparente si foarte foarte clare", a declarat presedintele ANPC, Marius Dunca.

El s-a referit atat la banci cat si la Institutii Financiare Nebancare (IFN). Presedintele ANPC a mai spus ca este nevoie de o mai buna informare si educare in randul consumatorilor, acest rol revenind institutiilor financiar-bancare.
In ceea ce priveste directiva europeana 17/2014, care va intra in vigoare anul viitor, Dunca a facut apel la banci si IFN-uri sa se axeze si pe ce inseamna impartirea riscului valutar intre operatorii financar-bancari si consumatori, astfel incat sa se poata gasi o solutie echitabila.

In plus, Marius Dunca a cerut mai multa atentie cu privire la comportamentul recuperatorilor de creante. ”Vin sesizari la ANPC din partea consumatorilor care spun ca le sunt amenintate familiile, vecinii, sunt sunati copiii, sunt puse afise mari de recuperare in fata blocului. Aa vrea sa reglementam impreuna aceste lucruri", a spus Dunca.

El a pus accent pe cooperarea intre institutii, dar si pe preventie, care, in opinia sa, reprezinta cheia stabilitatii si increderii.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Opinii recente

de Emil Mugurel Ana

"Detin un produs unit-linked Activ Plus la ing de mai bine de 10 ani si mi-e groaza sa fac un calcul mai detaliat ..."

Facebook