Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Raiffeisen: Noul regulament BNR era asteptat si nu va avea o influenta majora

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Contrar unei prime reactii mai dure din partea bancherilor, reprezentantii Raiffeisen Bank considera ca restrictiile propuse de BNR pe partea de creditare nu vor afecta semnificativ activitatea bancii.

“Regulamentul BNR a fost asteptat iar masurile au fost preluate cu o gandire pozitiva pe termen lung”, considera Vladimir Kalinov, vicepresedinte retail la Raiffeisen Bank.

In opinia sa, restrictiile nu sunt cu mult mai dure decat politicile adoptate de fiecare banca in parte prin norme interne si merg pe aceeasi directie cu discutiile avute la nivel international in 2009, la Viena.

Pe de alta parte, cu sau fara restrictii impuse de autoritatea de reglementare, problema mai stringenta pe care Kalinov o vede in dezvoltarea activitatii de retail este nesiguranta pornita din dificultatile cu care se confrunta unele state europene.

De asemenea, riscul de tara a urcat iar finantarea va fi obtinuta la un cost mai mare, ceea ce se traduce prin niveluri mai mari de dobanzi percepute clientilor la creditele in valuta.

“Perspectivele care exista, si pe plan international, sunt foarte negative. Ne asteapta o perioada si mai grea. Nu stiu cat va dura”, a precizat Kalinov.

In ceea ce priveste creditarea in lei, aici perspectivele sunt de scadere insa nu pe termen scurt ci pe termen mediu spre lung. Si, cu toate ca BNR face demersuri pentru promovarea finantarii in moneda nationala, reprezentantul Raiffeisen Bank considera ca cel putin in ceea ce priveste creditele ipotecare, preferinta va ramane in valuta.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Facebook