Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Raiffeisen Bank: Aplicarea OUG 50 ne-a adus pierderi de 10 milioane euro

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Aplicarea prevederilor OUG 50/2010 asupra contractelor de credit retail a provocat o pierdere de 10 milioane euro pentru Raiffeisen Bank, au estimat reprezentantii bancii.

Nivelul este mult redus fata de sumele vehiculate in urma cu un an, cand pierderile estimate pe sistem ajungeau la 600 milioane euro.

“Costurile uriase prezentate erau legate de interpretare. Acest lucru s-a clarificat. Impactul negativ ramane sub 10 milioane euro pentru banca noastra”, a precizat Steven van Groningen, presedintele Raiffeisen Bank.

La inceputul anului, reprezentantii bancii au decis sa nu denunte actele aditionale acceptate tacit de catre clienti, in baza OUG 50, astfel ca prevederile legislative au fost aplicate in final pentru tot portofoilul de credite pentru populatie.

Pierderile ar putea fi compensate din alte activitati ale bancii, conform reprezentantilor Raiffeisen Bank. Pe de alta parte insa, presedintele bancii atrage un semnal de alarma asupra impactului asupra clientilor.

“Asteptarea pentru Euribor este ca la finalul anului sa fie cu 1 punct procentual mai mare. Ar fi fost interesant de vazut care ar fi pierderile din punct de vedere al clientilor”, a mentionat van Groningen.

Principala problema, in opinia acestuia, este faptul ca bancile nu sunt obligate sa scada marja fixa de dobanda pentru a compensa cresterea Euribor, astfel incat nu exista nicio supapa in favoarea clientului.
 
“Daca se imbina riscul de tara cu Euribor la stabilirea dobanzii, era mai bine”, a semnalat seful Raiffeisen Bank.

Oferta bancii a inclus si astfel de credite, ale caror dobanzi au fost exprimate si in functie de CDS, la inceputul anului 2009, dar a renuntat in numai cateva luni la formula, pe motiv ca era greu de inteles de catre clienti.

"In practica, formula s-a dovedit a fi dificil de inteles de catre clienti. Acestia au fost reticenti, in special in privinta evolutiilor acestui indicator, avand putine informatii disponibile”, a precizat la momentul respectiv Mitica Tararache, director in Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank a inregistrat in 2010 un profit net de 83 milioane de euro, cu 12% mai mare decat nivelul inregistrat in 2009.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Facebook