Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Publicitatea iresponsabila la credite poate fi sanctionata

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Unele tari au luat masuri pentru a sanctiona finantatorii care incurajeaza consumatorii sa solicite credite in mod iresponsabil.

In Marea Britanie, Autoritatea pentru Standarde de Publicitate (ASP) a interzis reclame pentru creditele la domiciliu, deoarece promovau un comportament social iresponsabil.

Intr-una din reclame, o prezentatoare cunoscuta de reality-show incuraja publicul sa solicite credite la domiciliu in loc sa mearga la banca, deoarece nu ai nevoie sa prezinti multe acte. DAE la aceste imprumuturi era enorma – 2670%!

Un alt caz in care s-a intezis publicitatea a fost pentru o institutie, care a trimis mesaje SMS ce sugerau ca imprumuturile pot fi utilizate pentru a iesi in oras cu prietenii.

Creditele cu premii sunt interzise in Franta

In 2010 si Franta a luat masuri pentru a interzice publicitatea agresiva la credite. Legea interzice bancilor sa precizeze in reclame ca imprumutul conduce la imbunatatirea situatiei financiare sau ca se poate obtine un premiu daca soliciti un credit.

In plus, reclamele trebuie sa includa urmatoarea fraza obligatoriu: ”Daca solicitati un credit, aveti obligatia sa-l rambursati. Verificati-va posibilitatile de rambursare, inainte de a obtine creditul”.

Si in Romania, reclamele la credite trebuie sa respecte anumite cerinte, insa nu exista o restrictie pentru a evita creditarea iresponsabila. Legea urmareste la noi, in principiu, ca bancile sa prezinte exact costul creditului.

In acest sens, trebuie afisat un exemplu reprezentativ cu costul total al creditului. Acest text este insa foarte lung, motiv pentru care apare, de cele mai multe ori, cu caractere minuscule in anunturile publicitare, iar consumatorii nici nu apuca sa citeasca intreg mesajul.

Din acest punct de vedere ar fi necesar ca informatiile obligatorii sa fie ragandite in cazul reclamelor la credite, fiind de preferat un text succint care sa prezinte aspectele cele mai importante.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Opinii recente

de Florentina Boboc

"Buna ziua, De aproape 1 an de zile incerc sa obtin informatii despre contul de economisire deschis pentru baietelul meu prin intermediul RZB Banca ..."

Facebook