Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Populatia ramane baza creditarii

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Crediterea in lei creste, insa insuficient pentru a compensa scaderea finantarilor in valuta pe care bancile le au in portofoliu. Bancile locale aveau, in luna mai, credite acordate populatiei si companiilor de aproximativ 213 miliarde de lei (echivalentul a 48 de miliarde de euro), in scadere cu 2% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei, imprumuturile in moneda nationala acordate populatiei cumulau, in luna mai, 43,8 miliarde de lei, in urcare cu 20% fata de mai 2014, in timp ce finantarile in lei care au mers catre companii au urcat cu 3% la 55 miliarde de lei.

In acelasi timp, soldul creditelor in valuta a scazut cu 10% la echivalentul a 114 miliarde de lei. Finantarile in valuta catre populatie au insumat 61 miliarde de lei, cu 7% mai putin fata de mai 2014, iar soldul creditelor in valuta acordate companiilor a scazut cu 14% de la an la an, la 53,5 miliarde de lei.

Pe de alta parte, stocul depozitelor atrase de la populatie si companii a crescut cu 6% in mai 2015 fata de anul trecut, ajungand la 228 miliardede lei (51 miliarde de euro). Cel mai mult au crescut economiile in moneda nationala, cu 7% peste nivelul de anul trecut, pana la 150 de miliarde de lei. Depozitele populatiei in lei insumau 88 de miliarde de lei, in timp ce economisirile atrase de la companii, tot in lei, au ajuns la 62 de miliarde de lei, cu 6% peste nivelul din mai 2014.

Depozitele in valuta au urcat, in aceeasi perioada, cu 4% la 78 miliarde de lei.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Opinii recente

de Emil Mugurel Ana

"Detin un produs unit-linked Activ Plus la ing de mai bine de 10 ani si mi-e groaza sa fac un calcul mai detaliat ..."

Facebook