Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Piperea cere BCR penalitati de 1.000 lei de client pe zi pentru nerespectarea sentintei ICCJ

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Avocatul Gheorghe Piperea cere Banci Comerciale Romane 1000 de lei pentru fiecare client din procesul castigat la ICCJ pentru fiecare zi de intarziere a punerii in aplicare a hotararii instantei. Cererile vor fi trimise instantei incepand de marti.

Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis, saptamana trecuta, ca dobanda de referinta variabila practicata de BCR avea un caracter abuziv si a dispus ca banca sa modifice contractele clientilor implicati in proces in asa fel incat sa o elimine, iar dobanda aferenta creditului sa ramana doar marja fixa prevazuta in contract, a explicat Piperea.

El a spus ca, in majoritatea cazurilor clientilor din proces, marja fixa era de 1,5%, aproximativ 10% aveau o marja de 1,2% si foarte putin marja zero.

Avocatul se asteapta ca banca sa tergiverseze punerea in aplicare a decizie aproximativ un an, asa ca a anuntat ca solicita penalitatile mentionate care, avand in vedere ca in proces au fost implicati 207 clienti, inseamna o penalitate totala de 72 de miliaone de lei pentru banca.

“Obligatia de a face va fi pusa in executare silita. Nefiind evaluabila in bani, se va cere instantei, pentru a determina BCR sa modifice contractul, o penalitate de 1.000 de lei pe zi de intarziere. Este suma maxima pe care o poate dispune instanta. Dar clientii cer aceasta suma pentru cei cinci ani in care au fost in prices cu banca si perioada anterioara de discutii cu institutia”, a mai spus Piperea.


Avocatul clientilor a precizat ca, inainte de decizia finala in proces, clientii implicati au fost contactati de banca si au primit oferta de reducere a ratelor cu 20%, dar nu au acceptat-o pentru ca in instanta, cu eliminarea dobanzii variabile si rambursarea sumelor platite nedatorate, clientii au obtinut o reducere de 70% a ratei lunare. In plus, oferta bancii era insotita de cimentarea clauzelor abuzive si nu presupunea restituirea sumelor platite in plus.

Piperea a mai spus ca deciziile instantei nu se vor aplica si clientilor cu contracte similare care nu s-au aflat in proces, dar acestia vor pune presiune pe banca si vor solicita, la randul lor, eliminarea clauzelor constatate a fi abuzive in cadrul procesului.

BCR sustine ca victoria clientilor este „o mare infrangere”


Pe de alta parte, BCR considera ca victoria clamata de clientii avocatului Gheorghe Piperea in procesul cu banca este, de fapt, o mare infrangere. Intr-un punct de vedere transmis presei, banca arata ca ICCJ a respins principala solicitare a clientilor, si anume stabilirea dobanzii pentru credit la un nivel egal cu EURIBOR/ROBOR plus marja initiala, si considera ca judecatorii vor recomanda negocierea conditiilor de pret intre cele doua parti contractuale.

Reprezentantii BCR apreciaza ca “cinci ani de judecata s-au soldat cu un rezultat negativ referitor la asteptarile de nivel al dobanzii, desi clientii au putut beneficia de oferte concrete de intelegere amiabila atat la inceput si in mod permanent pe parcursul celor 5 ani”.

Potrivit BCR, aproape doua treimi dintre clientii care au initiat procesul au ajuns, pana la urma, la intelegeri cu banca.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Cu cat mai vand bancile creditele neperformante?

Creditele neperformante, acumulate in perioada post-criza, au afectat atat clientii cat si bancile. Insa, in timp ce clientii ajunsi in aceasta situatie pierd garantiile depuse si sunt urmariti de banca sau de societatea de recuperare pana la ultimul banut, bancile au mecanisme care le ajuta sa scape de “balastul” acumulat. Citeste mai mult

Premiera la INM: Reprezentantii consumatorilor participa la sesiunile de formare in drept bancar

Reprezentantii asociatiilor de consumatori din domeniul financiar bancar vor putea participa, in premiera, in calitate de observatori, la seminarele de formare in domeniul dreptului bancar organizate de Institutul National al Magistraturii (INM). Citeste mai mult

Opinii recente

de ion livinschi

"Buna ziua. sint client ing de aproape 15 ani,din pacate sint foarte dezamagit de salariatii acestei banci. in calitate de vinzator al unui imobi mi-a ..."

Facebook