Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

OUG 50: Deputatii aduc mai multe modificari favorabile clientilor

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Deputatii au aprobat o serie de amendamente la proiectul de lege privind adoptarea OUG 50. Majoritatea sunt in favoarea clientilor, in special in ceea ce priveste interzicerea unor costuri specifice.

Printre beneficiile aduse clientilor in sedinta de marti a Comisiei pentru Buget, Finante si Banci din Camera Deputatilor se numara adoptarea amendamentului potrivit caruia bancile nu pot solicita comisioane in cazul in care clientii solicita schimbarea datei din luna la care se face plata ratei creditului.

De asemenea, deputatii au fost de acord ca in cazul in care banca accepta schimbarea garantiei creditului, aceasta operatiune sa nu presupuna plata vreunui comision din partea clientilor. Acestia vor plati doar evaluarea noii garantii, cheltuielile notariale si alte cheltuieli care nu au legatura cu operatiunea bancara.

Deputatii nu au reusit sa stabileasca forma finala a unui amendament prin care sa se ofere protectie suplimentara persoanelor care se afla in situatii nevaforabile, respectiv intra in somaj sau sufera o diminuare simtitoare a veniturilor. Problema a ramas sa fie dezbatuta intr-o sedinta viitoare a comisiei.

Indiferent de apartenenta politica, deputatii au incercat sa asigure un echilibru intre drepturile bancilor si ale clientilor, existand discutii ample pe fiecare amendament in parte, in vederea asigurarii unui rezultat cat mai corect pentru toate partile implicate.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Facebook