Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Doua banci vin cu modificari de costuri la creditele de nevoi personale

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

In vreme ce ING Bank revine la costuri mai mici pentru creditul negarantat cu asigurare de viata atasata in lei, Bancpost a schimbat total structura planului tarifar pentru acest tip de credit.

Dupa mai multe majorari aplicate in ultimele luni, ING Bank a decis sa readuca la niveluri mai mici ratele de dobanda, aplicand o reducere cu 1 punct procentual, prin diminuarea marjei fixe peste Robor la 3 luni. Chiar si asa, dobanzile se afla peste nivelurile practicate in toamna anului trecut.

Rata dobanzii pentru creditele de consum in lei se incadreaza in prezent la niveluri cuprinse intre 11,3% si 19,5%, in functie de existenta asigurarii de viata, perioada de rambursare, existenta unui cont de salariu si de profilul de risc al solicitantilor.


Imprumutul mai presupune un comision de analiza dosar de 105 lei la care se adauga comisionul de administrare, perceput o singura data la data acordarii si este aplicat la valoarea contractata.

In schimb, Bancpost a operat o modificare la nivelul structurii costului aplicat. In acest sens, banca a renuntat la comisionul de administrare credit de 0,41% din sold. Acest cost a fost incorporat cel putin partial in dobanda, ceea ce a dus la cresterea acesteia cu  3,7 pana la 4,9 puncte procentuale.

Rata dobanzii ia forma unui interval, in functie de profilul de risc si de istoricul inregistrat in Biroul de credit. In cazul dobanzii variabile, indexata in functie de Robor la 3 luni, nivelul minim porneste 11,4% si poate ajunge la un maxim de 17,4%. Dobanda fixa se incadreaza intre 16,45% si 20,9%.

In acelasi timp, banca a introdus un comision lunar de administrare cont in suma fixa de 3,5 lei.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Opinii recente

de Emil Mugurel Ana

"Detin un produs unit-linked Activ Plus la ing de mai bine de 10 ani si mi-e groaza sa fac un calcul mai detaliat ..."

Facebook