Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Creditorii din Marea Britanie au agreat asupra unor noi reguli de protectie a clientilor

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Institutiile financiare care ofera credite rapide in Marea Britanie au decis sa adere la un nou sistem de protectie a clientilor, ce presupune inghetarea datoriilor in cazul restantierilor.
 
Mai exact, dupa 60 zile de la inregistrarea restantelor, institutiile nu vor mai calcula dobanzi sau penalizari de intarziere, conform BBC.

Iar, daca in acest interval clientul accepta un plan de rescadentare, inghetarea penalitatilor si dobanzilor se va face automat.

Masurile vor intra in vigoare incepand cu 25 iulie iar finantatorii au promis ca vor adopta si noi masuri mai complexe de evaluare a capacitatii de rambursare a clientilor.

“Aceste noi reguli merg mai departe decat cadrul legal curent si ofera noi drepturi importante pentru clienti”, a precizat purtatorul de cuvant al uniunii institutiilor de credite rapide din Marea Britanie, care inglobeaza aproximativ 90% din industrie.

In Romania, creditele rapide nu se supun unui cadrul de reglementare special ci trebuie sa respecte normele BNR in vigoare si regulile de protectie a consumatorilor de servicii financiare emise de ANPC sau transpuse din legislatia europeana.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce se intampla cu dobanzile la creditele de nevoi personale?

In ciuda scaderii accentuate a dobanzilor la depozite si pe piata interbancara, creditele de nevoi personale continua sa aiba costuri impovaratoare. Doar cateva banci ofera pe piata locala astfel de imprumuturi in lei cu o dobanda anuala efectiva (DAE) sub 10% pe an. Citeste mai mult

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Facebook