Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Creditele online au devenit mai sigure pentru consumatori

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Consumatorii care apeleaza la creditele online sunt mai in siguranta. Ultima ancheta a Comisiei Europene arata ca institutiile din Romania si-au corectat greselile din trecut si prezinta acum informatii complete cu privire la conditiile creditului.

Noua directiva creditului de consum obliga din 2010, bancile sa ofera consumatorilor un set mult mai amplu de informatii inainte de semnarea constractului. Daca imprumutul este solicitat in unitatile bancare, aceste informatii sunt incluse in fisa standard la nivel european.

Comisia Europeana a dorit sa se asigure ca si atunci cand solicita credite online, consumatorii beneficiaza de aceleasi drepturi. Rezultatele au fost insa sub asteptari dupa investigatia din 2011. 70% dintre site-uri nu ofereau toate informatiile impuse de noua directiva a creditului de consum.

In Romania, din cele 20 de websituri analizate, 11 nu prezentau toate informatiile cerute de directiva.

In toamna lui 2012, Comisia a repetat investigatia, iar rezultatele au fost mult mai bine. In cazul nostru, toate cele 18 site-uri verificate au trecut testul Comisiei (2 din website-urile incluse in ancheta din 2011 nu mai exista).

Acest lucru arata ca gradul de siguranta al consumatorilor s-a imbunatatit, deoarece clientii au acces la informatiile necesare pentru a evalua corect ofertele primite online.

La nivelul intregii UE, au fost verificare 547 de website-uri, din care 77% respecta cerintele diectivei creditului de consum.

Principalele probleme detectate se refera la omiterea unor informatii esentiale, cum ar fi dobanda anuala efectiva, tipul dobanzii, durata si costul total al creditului. 

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Pierderi din dobanzi pentru debitori si deponenti in 2017

Anul 2017 incepe cu vesti neplacute atat pentru debitorii, cat si pentru deponentii bancilor. In timp ce primii intra in noul an cu dobanzi usor mai mari, pentru imprumuturile in lei, cei din urma vor avea castigurile din dobanzi diminuate prin aplicarea contributiilor la sanatate, indiferent daca au si venituri din alte surse sau nu. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alex Barbu

"In data de 27 decembrie 2016 am solicitat la Raiffeisen Bank reducerea limitei de credit la cardul de cumparaturi. Am procedat ..."

Facebook