Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Creditele online au devenit mai sigure pentru consumatori

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Consumatorii care apeleaza la creditele online sunt mai in siguranta. Ultima ancheta a Comisiei Europene arata ca institutiile din Romania si-au corectat greselile din trecut si prezinta acum informatii complete cu privire la conditiile creditului.

Noua directiva creditului de consum obliga din 2010, bancile sa ofera consumatorilor un set mult mai amplu de informatii inainte de semnarea constractului. Daca imprumutul este solicitat in unitatile bancare, aceste informatii sunt incluse in fisa standard la nivel european.

Comisia Europeana a dorit sa se asigure ca si atunci cand solicita credite online, consumatorii beneficiaza de aceleasi drepturi. Rezultatele au fost insa sub asteptari dupa investigatia din 2011. 70% dintre site-uri nu ofereau toate informatiile impuse de noua directiva a creditului de consum.

In Romania, din cele 20 de websituri analizate, 11 nu prezentau toate informatiile cerute de directiva.

In toamna lui 2012, Comisia a repetat investigatia, iar rezultatele au fost mult mai bine. In cazul nostru, toate cele 18 site-uri verificate au trecut testul Comisiei (2 din website-urile incluse in ancheta din 2011 nu mai exista).

Acest lucru arata ca gradul de siguranta al consumatorilor s-a imbunatatit, deoarece clientii au acces la informatiile necesare pentru a evalua corect ofertele primite online.

La nivelul intregii UE, au fost verificare 547 de website-uri, din care 77% respecta cerintele diectivei creditului de consum.

Principalele probleme detectate se refera la omiterea unor informatii esentiale, cum ar fi dobanda anuala efectiva, tipul dobanzii, durata si costul total al creditului. 

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Opinii recente

de Emil Mugurel Ana

"Detin un produs unit-linked Activ Plus la ing de mai bine de 10 ani si mi-e groaza sa fac un calcul mai detaliat ..."

Facebook