Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Creditele bancare, pe locul 5 in topul serviciilor reclamate la ANPC

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Peste 1.500 de romani au facut reclamatii in 2011 legate de creditele pe care le-au contractat. Astfel, acest domeniu se plaseaza pe locul 5 in topul domeniilor cu cele mai multe reclamatii.

“Inca exista contracte cu clauze abuzive. De multe ori atat noi direct cat si prin instanta, reusim solutionarea cazurilor”, a comentat Constantin Cerbulescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), numarul mare de sesizari privind creditele bancare.

Sectorul cu cele mai multe reclamatii ramane cea a serviciilor de telefonie fixa si mobila, cu aproape 5.000 de sesizari in 2011, in timp ce pe locul 2 sunt utilitatile publice, la o diferenta destul de mare, cu 2.200 de reclamatii.


Pe langa credite, clientii reclama si alte servicii financiare, precum blocarea cardurilor, neeliberarea extraselor de cont, inscrierea eronata la Biroul de Credit, serviciile de plata necorespunzatoare sau schimbul valutar.

In 2011 s-au inregistrat peste 4.700 de reclamatii in domeniul serviciilor financiare, in timp ce in total, anul trecut a adus un total de aproximativ 51.000 de reclamatii.

Se pare ca serviciile financiare sunt si unul din domeniile in care solutionarea reclamatiilor dureaza ceva mai mult decat in cazul operatorilor de telefonie sau cablu, deoarece de multe ori sunt necesare o expertiza mai detaliata a spetelor si o documentatie completa.

In ultimii ani insa o amploare din ce in ce mai mare o au sesizarile facute online, comparativ cu depunerile la sediile OPC sau prin telefon.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Facebook