Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Costul creditelor de consum nu are o directie clara

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Creditele de nevoi personale fara ipoteca suporta in continuare cele mai multe modificari de costuri, indiferent ca sunt in sens crescator sau descresctor. Bancile pun mare pret pe dobanzile fixe, intregindu-si portofoliul cu oferte noi.

Banca Romaneasca a redus recent rata dobanzii variabile cu pana la 1,75 puncte procentuale. Aceasta
este cuprinsa intre 7,6% si 10,5%, in functie de comisioanele platite si suma contractata.

De asemenea, banca a venit si cu o oferta de creditare cu dobanda fixa, pentru care clientii platesc o dobanda de 12% sau 12,5%, in functie de valoarea imprumutului.

Garanti Bank este o alta banca care a redus nivelul dobanzii fixe, introducand insa o grila diferentiata pentru rata dobanzii, in functie de perioada de creditare.

Rata dobanzii a scazut de la 9,75% la 8,55% pentru creditele de pana in 3 ani, respectiv pana la 8,9%, pentru creditele de peste 3 ani.


BRD a optat pentru majorarea dobanzii fixe de la 6,5% la 10%, concomitent cu eliminarea costurilor cu analiza dosarului si administrarea lunara. Per total, costul total al creditului a scazut cu pana la 2,6 pp.

Clientii care isi incaseaza veniturile prin banca beneficiaza de un discount de dobanda de 1,1 pp.

OTP Bank
pe de alta parte, a ales sa scumpeasca creditele de nevoi personale in lei, urcand rata dobanzii cu pana la 1 pp. Rata dobanzii este personalizata in functie profilul de risc al clientilor si ia forma unui interval.

Oferta presupune o dobanda cuprinsa intre 11,4% si 23,5%, in vreme ce oferta cu dobanda variabila se incadreaza intre 11,5% si 22,9%.

Oferta detaliata a creditelor poate fi comparata pe Conso.ro in sectiunea Credite de nevoi personale.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Opinii recente

de Emil Mugurel Ana

"Detin un produs unit-linked Activ Plus la ing de mai bine de 10 ani si mi-e groaza sa fac un calcul mai detaliat ..."

Facebook