Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Comisionul de analiza dosar si cel unic vor fi percepute in suma fixa

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Deputatii au decis ca nivelul comisionului de analiza dosar si cel unic sa fie stabilite in suma fixa, in cazul fiecarei banci in parte, si nu ca procent din valoarea creditului.

Membrii Comisiei pentru Buget, Finante si Banci din cadrul Camerei Deputatilor au aprobat un amendament al grupului parlamentar PDL la proiectul de lege pentru adoptarea OUG 50 prin care se impune bancilor sa perceapa la analiza dosarelor de credit doar comisioane in suma fixa, nu si procentuale.

Amendamentul a trecut cu 20 de voturi pentru,  4 abtineri si niciun vot impotriva, avand urmatorul cuprins: “comisionul de analiza dosar si cel unic vor fi stabilite in suma fixa, aceeasi suma fiind perceputa tuturor consumatorilor cu acelasi tip de credit, in cadrul aceleiasi institutii financiare. Suma fixa nu se calculeaza ca procent aplicat la sold”.

In momentul de fata, majoritatea institutiilor financiare percep in cazul creditelor comisioane de analiza dosar in valoare procentuala, iar nivelul poate ajunge chiar si la 3,5% din suma solicitata.

In ceea ce priveste comisionul unic, clientii platesc acum acelasi cost indiferent de tipul serviciului suplimentar solicitat. Astfel, chiar si pentru servicii mai putin complexe, anumite banci impun plata unui comision procentual, de pana la 1% din soldul creditului.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce se intampla cu dobanzile la creditele de nevoi personale?

In ciuda scaderii accentuate a dobanzilor la depozite si pe piata interbancara, creditele de nevoi personale continua sa aiba costuri impovaratoare. Doar cateva banci ofera pe piata locala astfel de imprumuturi in lei cu o dobanda anuala efectiva (DAE) sub 10% pe an. Citeste mai mult

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Facebook